GOOGLE: Srbija već jeste bogato društvo, samo se mnogo krade, rasipa i ošljari!

EPK
Naše poljoprivredno, turističko, intelektualno i kreativno bogatstvo bi nas za jednu deceniju, kada bi se iskoristilo kako treba, načinilo jednom od najbogatihih zemalja u regionu, kaže Lazar Džamić,šef kreativnog tima kompanije Google za Zapadnu Evropu

Lazar Džamić, šef brend planiranja za zapadnu Evropu u Google kretivnom timu ZOO - jedan je od potvrđenih učenika predstojeće konferencije Nova Energija od 29.4. do 3.5. na Kopaoniku.

Konferencija Nova Energija ima zadatak da prikaže gde je Srbija danas i gde mora da bude sutra, piše na sajtu organizatora www.novaenergija.rs. Od srede do nedelje biće predstavljena drugačija ideja ekonomije, a najstručniji predavači iz zemlje, regiona i inostranstva će kroz predavanja, panele i radionice ukazati koji je put u bogato informaciono društvo.

“Mi već jesmo bogato društvo, samo se mnogo krade, rasipa i ošljari. Naše poljoprivredno, turističko, intelektualno i kreativno bogatstvo bi nas za jednu deceniju, kada bi se iskoristilo kako treba, načinilo jednom od najbogatihih
zemalja u regionu”, kaže Lazar Džamić, koji je poreklom iz Srbije a sa više od 15 godina iskustva u oblasti digitalnog marketinga u Velikoj Britaniji.

On smatra da u Srbiji može da se desi promena načina razmišljanja, ali da dobar deo te promene mora da dodje odozdo, iz naroda i poslovnih struktura, a ne samo da se čeka da politička elita to uradi svojom voljom, jer
kako kaže - neće.

“Uređena ekonomija je za njih najveća opasnost jer uvodi pravila igre koja su manje arbitrarna i više transparentna. Tako da mora da postoji širi ujedinjeni front manjih inovativnih kompanija koje su primer drugima, a svojom ukupnom idejnom i kreativnom snagom vrše pritisak na zvanične strukture i formiraju preduzetničku kulturu umesto kulture državnog posla”, objašnjava Džamić.

Šef kreativnog tima kompanije Google za Zapadnu Evropu kaže da je konferencija Nova Energija prilika da se govori i istraže različiti načini da se Srbija 'resetuje' u mentalnom i ekonomskom smislu, ali i u političkom, pod pritiskom ekonomskih dešavanja. Takodje i prilika da se prezentiraju dešavanja u digitalnim medijima i tehnologijama, koje menjaju igru u poslovnoj i socijalnoj sferi modernih društava.

Tema konferencije je Internet ekonomija, kako organizatori navode, sve ono što u kratkom roku može pomoći ozdravljenju srpske privrede - Internet biznisom, Elektronska Uprava, PayPalom i ostalim platnim servisima, Internet marketingom, Internet promocijom, Društvenim mrežama i svime što obuhvata Ekonomiju znanja.

Lazar Džamić ističe da u razvijenim zemljama sve to spade pod ekonomiju i da je Internet u “post-digitalnom” svetu 4. komunalija – struja, voda, kanalizacija i komunikacija. “Slično bi trebalo da bude i kod nas: postoji mnogo toga što tradicionalne firme mogu da nauče i unaprede primenom digitalnog razmišljanja, i obrnuto, gde 'digitalne' firme moraju da razumeju metode tradicionalnog biznisa i marketinga da bi napredovale.”

Cilj konferencije Nova Energija je da prikaže gde su Srbija i region zapeli u razvoju E-uprave i zašto je u ovim krajevima i dalje nedovoljno razvijena kultura plaćanja putem Interneta. Nova Energija će okupiti sve relevantne Internet preduzetnike, marketing i PR stručnjake, nezavisne novinare, vlasnike medija, državne predstavnike, nevladine organizacije i agencije, korporacije, udruženja i sve zainteresovane pojedince. Kotizacije su besplatne a prijave se otvaraju 14. marta.