Amazon otvara e-prodavnicu u Alibabinom e-tržnom centru

Profimedia
Američka kompanija za internet trgovinu, nakon decenijskog pokušavanja da se probije na ovo tržište u Kini, odlučila je da se prikloni tamošnjem neprikosnovenom internet trgovcu

„Amazon“ isprobava novu strategiju u okviru svoje 10 godina duge borbe za proširenje poslovanja u Kini: ukoliko ne možete da ih pobedite, pridružite im se. Ova američka kompanija za trgovinu putem interneta saopštila je u petak da će otvoriti svoju prodavnicu u elektronskom tržnom centru Ti-mol (Tmall), sajtu koji je u vlasništvu njegovog glavnog konkurenta „Alibabe“.

Ovaj potez potvrđuje dominaciju „Alibabe“ u Kini, gde se više od 70 odsto elektronskih prodaja obavi preko njegovih prodajnih mesta, uključujući sajtove Ti-mol i Taobao.

U proteklih nekoliko meseci „Amazon“ je pokušao da poboljša svoju tržišnu poziciju u Kini, gde vidi priliku za prodaju firmirane strane robe kineskim potrošačima koji su sve obazriviji po pitanju krivotvorene robe na internetu.

Međutim, „Amazonov“ udeo na kineskom tržištu i dalje je uporno mali: sa samo 1,4 odsto prošle godine on je bio peta kompanija za internet trgovinu u Kini, rekao je Vang Sjaosjin (Wang Xiaoxin) iz konsultantske firme „Analizis enfodesk“ (Analysys EnfoDesk) sa sedištem u Pekingu.

- Mala posećenost je „Amazonova“ Ahilova peta u Kini - dodao je.

Izgleda da je „Amazon“ povukao ovaj potez u želji da privuče više posetilaca na svoj kineski sajt, čak i po cenu da ovo može biti protumačeno kao kapitulacija pred konkurentnom kompanijom.

- Ovo je situacija u kojoj obe firme dobijaju - rekao je Vang i pojasnio da će s jedne strane „Amazon“ imati više posetilaca, a s druge Ti-molu će ići naruku „Amazonova“ reputacija da nudi autentičnu robu.

- „Amazonu“ želimo dobrodošlicu u „Alibabin“ sistem elektronske trgovine - poručeno je u petak iz ove firme.

„Amazon“ je rekao da će mu ovo pomoći da dopre do novih klijenata i „obezbedi im dodatni kanal i pristup međunarodnim proizvodima visokog kvaliteta koje on može ponuditi kineskim potrošačima“.

Tehnički govoreći, „Amazon“ i „Alibaba“ posluju u različitim segmentima elektronske trgovine. „Alibabini“ prodajni prostori kao što je Taobao, sajt na kineskom jeziku na kome se prodaja vrši na relaciji potrošač-potrošač (C2C), i Ti-mol, sajt koji se bavi prodajom robe na relaciji kompanija-potrošač (B2C), ne prodaju robu putem interneta niti se bave skladištenjem, već samo izdaju prostor na svojim sajtovima (poput tržnih centara) i pružaju reklamne usluge trgovcima.

„Amazon“ i prodaje svoju robu i radi kao prodajno mesto za druge prodavce. Odluka da otvori elektronsku prodavnicu na Ti-molu verovatno će se tumačiti kao znak da kompanija odustaje od sopstvene platforme i umesto toga zakupljuje prostor od „Alibabe“.

„Amazon“ je najavio da će njegova virtuelna prodavnica na Ti-molu, koja zvanično treba da počne s radom u aprilu, biti pilot-projekat koji će nuditi ograničen asortiman proizvoda.

Ovaj potez „Amazona“ dolazi otud jer je prošlog avgusta uspostavio poslovanje u zoni slobodne trgovine u Šangaju, što mu je omogućilo da uvoznu robu prodaje u Kini mnogo jeftinije.

Ostali strani brendovi koji žele da imaju dobru osnovu za osvajanje kineskog tržišta otvorili su sajtove na Ti-molu, uključujući „Barberi“ (Burberry), „Zaru“ (Zara) i „Ejsos“ (Asos), britansku kompaniju koja se bavi elektronskom prodajom odeće na malo.
Shutterstock 
„Amazon“ u Kini vidi priliku za prodaju firmirane robe kineskim potrošačima, ali je njegov udeo na tržištu svega 1,4 odsto


Charles Clover - Peking