BEOGRAD - Ministar odbrane Bratislav Gašić rekao je juče da je mesto sletanja izbor kontrole leta i samog pilota, te da bi crna kutija, koja snima sve podatke i razgovore, u istrazi o nesreći mogla da rasvetli šta se dogodilo na letu. Dve komisije istražuju uzroke pada vojnog helikoptera Mi-17, kada je stradalo sedmoro ljudi, a prvi izveštaj se očekuje u sredu, 18. marta.
Gašić, inače, nije želeo da komentariše spekulacije da helikopter nije imao goriva, kao ni stručnost pilota, ali je istakao da je reč o „biser-oficirima koji su imali na hiljade sati naleta“.
- Mesto sletanja je izbor kontrole leta i samog pilota. Šta se desilo i zašto je pilot izabrao i pokušao da sleti tri puta na aerodrom „Nikola Tesla“? Imao je i mogućnosti i alternativu - rekao je Gašić.
S druge strane, Sreto Malinović, nekadašnji zamenik komandanta Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije, ocenio je da je u ovom slučaju postojala „presija da se taj zadatak izvrši“ i da je to prevagnulo nad profesionalnom procenom.
- Posada je sigurno uočila promene u situaciji (složeni meteo-uslovi noću) i morala je doneti odluku o sletanju na neki drugi teren, pa makar i neuređen. Ako su oni već radarski vođeni, kako je moguće da letelica poput helikoptera ne uspe da sleti na aerodrom? Ostaje i pitanje koliko su imali istinske pomoći s kontrole letenja - rekao je Malinović.
(B. K.)
Aleksandar Radić Istraga
GREŠKA JE ŠTO JE HELIKOPTER I POLETEO
Vojni analitičar Aleksandar Radić ocenjuje da je čudno što je helikopter te večeri uopšte i poleteo.
- Što se tiče uzroka pada, budući da su bili složeni meteo-uslovi, oni mogu biti dezorijentacija u prostoru, loša procena visine, netačan ili pogrešno shvaćen podatak o visini leta... - kaže Radić.
MOGUĆI UZROCI PADA HELIKOPTERA
- Dezorijentacija u prostoru
- Loša procena visine
- Pogrešno mesto sletanja
- Izostanak pomoći kontrole leta