- Podaci dobijeni na terenu pokazuju da je na helikopteru došlo do kvara tokom leta. Položaj olupine i način na koji je letelica pala ukazuju na mogućnost da je nešto otkazalo. Istražni tim je najpre, proveravao tehničku ispravnost rasutih delova i to je ovde bilo moguće jer su delovi ostali čitavi, odnosno nisu se zapalili. Utvrđeno je da je najverovatnije došlo do kvara - priča naš izvor uključen u istragu nesreće.
Rasuti delovi
Kako saznajemo, čitač podataka iz crne kutije stigao je juče iz Makedonije, jer ga mi nemamo, pa će se uskoro biti poznati i detalji nesreće.
- Na osnovu tih podataka, koji će vrlo brzo biti izvučeni, moći će pouzdano da se kaže šta se tačno dogodilo - kaže naš izvor.
Vojni analitičar Aleksandar Radić objašnjava da se u ovakvim situacijama najpre, ukoliko je to moguće, proverava tehnička ispravnost preostalih delova letelice.
- Moguće je da se tako brzo utvrdi tehnička ispravnost, odnosno da li je na letelici došlo do kvara jer se prvo ide na teren i ispituju se rasuti delovi. U ovom slučaju, to je bilo izvodljivo - rekao je Radić i dodao da je helikopter Mi-17 remontovan 2010.
Mogućnost da je helikopter pao zbog kvara ne isključuje ni Zoran Dragišić, profesor Fakulteta za bezbednost.
Nije prvi put
- Na osnovu podataka iz crne kutije i analize olupine s terena istražni tim može lako da utvrdi razlog pada, a verovatno su tako i ustanovili da je nešto otkazalo. Tolike vazduhoplovne nesreće su se dešavale dosad zbog kvara, pa nije isključeno da je i sada to bio slučaj - rekao je Dragišić.
Mi-17
HELIKOPTER DOBIJEN OD POLICIJE
Helikopteri Mi-17, izvedene varijante Mi-8, sa jačim motorima i novijom avio-tehnikom, preuzeti su 2006. godine od MUP Srbije. Inače, to su srednji transportni helikopteri za taktički vazdušni transport ljudstva i materijala, za helikopterski desant i vatrenu podršku.