BEOGRAD - U Akademskom parku počela je sadnja 53 nove sadnice platana, duplo više nego što ih je bilo, izjavio je i danas gradski menadžer Goran Vesić i podvukao da takve sadnice krase i jedan od najlepših gradova Evrope - Beč.
On je odbacio tvrdnje da su stara stabla posečena zbog izgradnje garaže i naglasio da se garaža pravi ispod okretnice i da nema nikakve veze "sa onim iznad zemlje".
"Zašto bismo sadili nova, ako želimo samo da posečemo stabla", upitao je Vesić i dodao da je sadnja novih sadnica počela istovremeno kada su posečena stara stabla. On je precizirao da je reč o sadnicama platana iz Austrije, koji krase parkove u Beču.
"Platani su visoki osam metara, imaju široke krošnje i prave veliki hlad", istakao je Vesić za Studio B.
On je podsetio da je Grad Beograd doneo odluku da se Akademski park zatvara od ponoći do pet sati ujutru zbog toga što je dosta devastiran, kao i zbog toga što je postao mesto okupljanja ljudi koji ga uništavaju.
Vesić je istakao da su izbrisani grafiti, da se izrađuju kapije i da će za sedam dana taj park početi da se zaključava.
"Zavod za zaštitu prirode je, vršeći nadzor nad zelenilom, pre godinu dana dao nalog da se 21 stablo poseče. Ta stabla su u lošem stanju, trula su, mogla su da padnu i ugroze bezbednost ljudi", ukazao je Vesić.
On je istakao da će početi i da se primenjuje gradska odluka prema kojoj će onaj ko napiše grafit morati i da ga obriše."Gradski urbanista Milutin Filić i ja smo razgovarali sa udruženjima grafitera koji rade umetničke grafite, tako da će se definisati određene površine u gradu na kojima će moći da se crtaju grafiti", naveo je Vesić.
On je dodao da će biti obrazovana stručna komisija, biće određene površine i onda će grafiteri moći da konkurišu, da daju skice toga što će nacrtati.
Govoreći o prolećnom sređivanju grada, Vesić je naglasio da su identifikovane deponije u gradu, te da će u okviru akcije čišćenja i one biti sanirane.
Kada je reč o prebrojavanju putnika u gradskom prevoza Vesić je rekao da se to radilo kako bi se napravio novi red vožnje.
"Red vožnje koji sada postoji napravljen je pre nekoliko decenija, niko nije uzeo u obzir da se grad menja, da nastaju nova naselja, da negde ima manje, a negde više ljudi. Mi sada tačno znamo koliko ima putnika na svakoj liniji i na osnovu toga možemo da planiramo kako će te linije izgledati", pojasnio je Vesić.
On je naveo da je najopterećenija linija 95, zatim 23, pa 16, kao i 65, dok su slabo opterećene linije 110, 405 i 513.
"Opterećenost tramvaja je 17 odsto i očigledno je da to nije rađeno kako treba. U tramvaje je uložen ogroman novac, kupovani su novi tramvaji, a oni su prazni.
Dva i po miliona vožnji ima dnevno u Beogradu, od toga 63 odsto korisnika ne preseda, znači koristi samo jednu liniju, odnosno jedan prevoz", precizirao je Vesić.