Radikalan pomak ka vrhu

ZABAVA POČINJE: Testirali smo novu Opel korsu

Foto: Mladen Radulovic
Preciznost Sve je spremno da „Opelova“ legenda zakorači u novo poglavlje. Inženjeri iz Riselshajma pojačali su „korsu E“ na maksimum

Nemačka harizma, kvalitet, preciznost, predvidljivost i uživanje za volanom! „Opelova“ mala ali najprodavanija „munja“ ozbiljnija je nego ikad u nameri da se plasira u sam vrh klase.
Foto: Mladen Radulovic


Prva „korsa E“ stigla je u Srbiju, i odmah na test Kurira. Posle prvih kilometara jasno je da su inženjeri napravili radikalan napredak na novom modelu. Performanse i utisak za volanom lansiraju „korsu“ u jedan od tri najbolja modela u B segmentu. S druge strane, zameramo to što dizajn nije radikalnije izmenjen, pa je nova „korsa“ ipak veoma slična prethodniku.
Foto: Mladen Radulovic


Upravljanje je sada direktno, a krug upravljača „mesnat“, sa zadebljanjem na 75 stepeni. Servo pojačanje je odlično, ali postoji i „siti mod“, opcija za dame. Ulepšana je i instrument-tabla, a na raspolaganju je multimedijski „intelilink“ audio-sistem.

Materijali u kabini takođe su veoma dobri. Prostrano je i mogu da se smeste četiri odrasle osobe. Preglednost je odlična, međutim smeta masivan C-stub, što je veoma neprijatno kod isparkiravanja...
Foto: Mladen Radulovic


Motor oduševljava. Benzinac 1,4 turbo sa 100 „konja“ veoma je kultivisan, a rado se i vrti u visokim obrtajima.

Nije sportista, ali može da potegne kad je skala u crvenom delu. Na testu je trošila oko sedam litara, mada smo uz opreznost na gasu postizali oko šest litara u gradu.

Cena od 10.600 evra za model s klimom korektna je. Naročito jer je nova „korsa“ po performansama zagazila debelo u klasu iznad.

Foto: Mladen Radulovic

Vrhunska stabilnost
TEŽIŠTE SPUŠTENO PET MILIMETARA

Osim toga, peta generacija „korse“ dobila je novu šasiju s težištem nižim za 5 mm, čvršći pomoćni ram i usavršeno oslanjanje sa izmenjenom prednjom geometrijom i novom konstrukcijom zadnjeg vešanja.

Vrhunska oprema
ZA KLASU ISPRED

Nova „korsa“ opremljena je najbolje dosad, a to između ostalog uključuje grejače „terma tek“ vetrobranskog stakla, grejana prednja sedišta i volan, panoramski krov, sistem za automatsko parkiranje, kameru za vožnju unazad, bi-ksenonske farove s LED dnevnim svetlima, prednju kameru „Opelovo oko“ druge generacije s prepoznavanjem saobraćajnih znakova, upozorenjem na promenu saobraćajne trake, indikatorom odstojanja od drugih vozila....