BEAUTY VODIČ

Nega kože:Koja je razlika između organske, prirodne i netoksične kozmetike

Foto: Profimedia
Šta se zaista krije iza naziva kao sto su 'prirodno', 'organsko', 'netoksično' i 'hipoalergijsko' koji se nalaze gotovo na svim proizvodima? Koje su najbitnije stavke na koje treba obratiti pažnju?

Ovaj tekst je preuzet sa sajta Elle.rs

Adina Grigore, osnivač 'all-natural' linije za negu kože S.W. Basics of Brooklyn, nutricionista i autor knjige 'Skin Cleanse: The Simple, All-Natural Program for Clear, Calm, Happy Skin' nam daje odgovore na ova pitanja.

Prirodno (natural):Generalno znači da su barem neki prirodni sastojci uključeni u sastav proizvoda, ali i da proizvod može biti 'etiketiran' kao prirodni, i ako sadrži čak do 30% sintetičkih sastojaka. Dobro obratite pažnju na etiketu i vidite koji se proizvodi ističu. Ako u većini slučajeva vidite laboratorijske sastojke (ethyl acetate, nitrocellulose, red #11, itd.), a od prirodnih jedva da ima išta spomenuto pri kraju - to znači da proizvod teško da je prirodan.

Organsko (organic): Upotreba reči 'organsko' je veoma česta ovih dana. Zakonski, znači da je brand ili sastojak sertifikovan od strane nadležnih organa za organski proizvod ( u Americi, USDA). Trebalo bi da vidite prateći logo, koji ovo potvrđuje; u tom slučaju, to znači da je navedeni sastojak (ili skoro 100% sastojaka u organskom proizvodu) uzgajan i obrađivan pod veoma strogim pravilima čistoce, bez pesticida i đubriva, i apsolutno ne sadrži nijedan od genetski modifikovanih sastojaka.

Netoksično (non-toxic): U poslednje vreme, često viđeno na proizvodima, ali u principu, u pitanju je marketinški trik. Kada kompanije tvrde da su njihovi proizvodi netoksični uglavnom znači da izostavljaju sastojke koji su etiketirani kao otrovni i koji štetno deluju na zdravlje. Savršen primer su ftalati (phthalates) koji se uglavnom nalaze u šamponima i regeneratorima za kosu i omogućavaju jedinstvenu konzistentnost i tečnost.

Hipoalergijsko (hypoallergenic): Proizvodi sa ovom etiketom tvrde da izazivaju manje neželjenih reakcija od svojih konkurenata. "Svaki proizvod moze biti označen ovom rečju. To ne znači bas mnogo." kaze Adriana Grigore.

PREPORUČUJEMO JOŠ SA SAJTA ELLE.RS

&a href="/" target="_blank">4 nove frizure koje će dominirati ovog proleća
&a href="/" target="_blank">

&a href="/" target="_blank">11 modela suknji koje ćemo nositi ovo proleće

&a href="/" target="_blank">Magična krema za sjajniji izgled kose i brži rast
&a href="/" target="_blank">

&a href="/" target="_blank">11 modela jeans koji će dominirati ovo proleće
&a href="/" target="_blank">

&a href="/" target="_blank">Street style crush: Sarah Harris, britanska IT cura čiji stil obožavamo