Iz ovih 5 mobilnih aplikacija možete naučiti proverene biznis modele
Kada postoji bezbroj mogućnosti, teško je napraviti strategiju. Ne znate odakle da počnete, a još manje koliko daleko možete da odete. Zato je učenje na osnovu dobrih primera odličan start. Predstavljamo vam pet mobilnih aplikacija koje su promenile pristup poslovanju.
1. The North Face
Kompanija koja je jedan od najvećih svetskih proizvođača odeće i sportske opreme, iskoristila je mobilnu taktiku GEO-Fencing da bi povećala posećenost svojim prodavnicama.
Korisnici u aplikaciju unose svoj broj mobilnog telefona i aktiviraju GPS. Kada se nađu u blizini prodavnice, The North Face im šalje SMS. Tu nije kraj. Poruke su prilagođene gradu ili oblasti u kojoj se korisnik nalazi, tako da nema opštih preporuka koje znaju da nerviraju, već su korisnici u toku sa promocijama, sniženjima, novim kolekcijama… U urbanim centrima, aplikacija korisnika locira na udaljenosti od 500m, a u predgrađima − na oko 1km.
Rezultati su izvanredni: 79% korisnika kaže da su prodavnice posetili nakon što su dobili „podsetnik”, a čak 65% je i obavilo kupovinu.
2. Ikea
Godine 2010. Ikea je lansirala aplikaciju koja promoviše njihov najnoviji katalog proizvoda. Imala je dvostruku funkciju: korisnik je (kroz niz upitnika) mogao da se odluči za jedinstven stil koji ga zanima i tako pretražuje proizvode, a zatim i da, kroz koncept proširene stvarnosti (augmented reality), vidi kako bi određeni komad nameštaja zaista izgledao u njegovom domu.
Odjednom su svi uživali u kupovini novog nameštaja. Ne samo da su mogli da vide kako se boje i stil uklapaju sa ostalim nameštajem, već i da provere da li se dimenzije novog komada nameštaja uklapaju u prostor. Ikea je tako podstakla kreativnost svojih korisnika i pozvala ih da eksperimentišu bez posledica, ali je, što je još važnije, osigurala da se korisnici iznova vraćaju katalogu kada požele promenu u svom domu.
3. Chipotle
Ova kampanja važi za jednu od najboljih u istoriji mobilnog oglašavanja. Chipotle je lanac meksičke brze hrane poznat po inicijativi „Hrana s integritetom” − oni koriste najkvalitetnije sastojke proizvedene bez narušavanja prirodnog sklada.
Da bi to promovisali, na YouTube su postavili animiran video i razvili igricu za mobilni telefon, kroz oba kanala predstavljajući svoju poslovnu politiku. Ali izabrali su indirektan (i odličan) način. Za manje od dve nedelje, imali su preko 6,5 miliona pregleda, a igrica Chipotle Scarecrow je ušla u top 15 besplatnih iOS aplikacija. Predstavnici kompanije tvrde da ovaj uspeh nikako nije slučajan: uspeli su da stvore sadržaj za koji su se korisnici zaista vezali. Karakteri, zaplet, emocije itd. učinili su da korisnici aplikaciju doživljavaju kao igricu, a ne deo marketinške kampanje.
4. Starbucks
Starbucks je u potpunosti iskoristio mobilnu revoluciju i uveo mogućnost plaćanja kafe kroz aplikaciju, pomoću programa Starbucks Card Mobile: korisnici novac prenose na svoju virtuelnu karticu, a pri kupovini se prosto skenira bar kod sa ekrana.
Za samo tri meseca aplikaciju je koristilo preko 3 miliona ljudi. Tako su jednom aplikacijom ostvarena dva cilja: znatno je pojednostavljena kupovina kafe, a ojačana je i vernost korisnika. Dupla pobeda.
5. Target
Target je svoju mobilnu aplikaciju „skoncentrisao” na ono što je korisnicima najvažnije − sniženja i akcijske ponude. Međutim, napravili su i dodatak − ako korisnici imaju virtuelne kupone, mogu da ih koriste više puta, a dodatne kupone dobijaju u skladu sa dosadašnjim kupovinama. Ukratko − dobijaju popust upravo za one artikle koje načešće kupuju.
Aplikacija je i interaktivna jer korisnici kupone mogu da osvoje tako što aplikaciju na Facebooku preporuče svojim prijateljima. Upravo tu i Target „profitira” jer dobija besplatno oglašavanje i organsko širenje vesti o svojim akcijama.
Šta iz ovoga možete da naučite? Nije važno u kojoj vrsti industrije poslujete − mobilni marketing sigurno može da radi i za vas. Ali jeste važno da do ideje dođete prvi. Zašto onda ne naučite da sami napravite svoju mobilnu aplikaciju? Jer uspeh jeste lična stvar. Kao i inicijativa.