LJUDI, POLAKO: Piloti širom sveta protiv preuranjenih zaključaka o Lubicu
LONDON - Piloti širom sveta ne odobravaju preuranjenost zaključka da je kopilot Andreas Lubic namerno srušio avion kompanije Džermanvings u francuskim Alpima.
Istražitelji ovog slučaja ističu kako snimak glasova u pilotskoj kabini aviona A320 sugerišu kako je 28-godišnji Lubic sprečio pilota da se nakon izlaska ponovo vrati u kokpit, pre nego što je počeo da spušta letelicu pri čijem je udaru u planunu stradalo 150 ljudi, piše britanski "Indipendent".
U Ferajnigung kokpitu - udruženju nemačkih pilota, ističu kako je suviše rano za izvlačenje zaključaka dok ne bude pronađena druga crna kutija, koja sadrži detaljne informacije o letu aviona i njegovoj visini. Predsednik Udruženja Ilja Šulc naglašava kako ne treba prebrzo zaključivati i kako će razlozi koji su doveli do nesreće moći da se utvrde tek pošto se temeljno ispitaju svi izvori podataka.
Neke aviokompanije su reagujući na ovu tragediju već počele da uvode obavezu da u svakom trenutku u kokpitu budu dva pilota, što je već odranije propisano u SAD.U udruženju nemačkih pilota se izjašnjavaju protiv "preuranjenog" uvođenja takve mere, ističući da na njoj treba zajednički da rade vladine agencije, aviokompanije i sami piloti i da dosadašnja praksa može da se menja tek kad istraga bude kompletirana.
Šulc ističe kako ono što se zasad zna predstavlja "vrlo, vrlo nekompletnu sliku. Imam osećaj da se traga za brzim, a ne za dobrim odgovorom".Ne komentarišući preliminarne nalaze istrage, Britansko udruženje pilota (BALPA) izrazilo je podršku svojim nemačkim kolegama. Predsednik tog udruženja Brendan O"Nil je rekao kako će "brižljiva istraga tačno utvrditi šta se dogodilo i pomoći pilotima da učine sve što je u njihovoj moći da se to ne ponovi".
Portparol Udruženja američkih pilota ističe kako jepravilo da dvoje članova posade budu u svakom trenutku u pilotskoj kabini odavno usvojeno u SAD i kako su američki i kanadski piloti podvrgnuti rigoroznim pretragama i procenama pre nego što dobiju posao, uključujući i procenu njihovog mentalnog i emocionalnog stanja. Osim toga, i nakon što dobiju posao zdravstevno stanje pilota se redovno prati.I američko udruženje zastupa stanovište da su "mnogi faktori" mogli da doprinesu nesreći nemačkog aviona i apeluje da se ne spekuliše dok je istraga u toku.
Izvršni direktor Lufthanze Karsten Špor napominje kako će, iako tragedija u Alpima predstavlja "jedinstven slučaj", različiti stručnjaci njegove kompanije da ga dobro prouče u saradnji sa nemačkim vlastima. Špor ističe "kako se ne bi trebalo gubiti u kratkoročnim merama".Tragedija aviona Džermanvingza između ostalog je ponovo dovela u pitanje ispravnost propisa, uvedenog nakon napada u SAD 11. septembra 2001, prema kojem se vrata pilotske kabine ne mogu otvarati ukoliko se zatvore iznutra.