„Majkrosoft“ (Microsoft) se priključio javnoj polemici o doprinosu tehnološkog sektora rastućoj nejednakosti prihoda, izjavivši da su upravo oni prva velika američka kompanija koja insistira na tome da dobavljači tamošnjim radnicima omoguće plaćeno odsustvo.
Najveća softverska kompanija na svetu je ovaj korak preduzela nakon priznanja da je debata o nejednakosti prihoda, koja je intenzivirana nakon globalne finansijske krize, primorala velike kompanije na odbrambeni stav.
Tehnološke kompanije su se našle u centru ovog problema delimično zahvaljujući ogromnom bogatstvu koje su donele svojim osnivačima i akcionarima. „Majkrosoft“ ima 62 milijarde dolara neto gotovine, a gotovo sav novac se nalazi u ofšor centrima kako bi se izbegli visoki porezi, koji bi morali da se plate ako bi se sredstva vratila u SAD.
Još jedan primer američke kompanije koja pokušava da preuzme inicijativu u debati o nejednakosti je trgovinski lanac „Volmart“ (Walmart), najveći poslodavac u privatnom sektoru, koji je prošlog meseca pristao da podigne minimalnu zaradu za svojih 500.000 najlošije plaćenih radnika na devet dolara po satu.
„Majkrosoftov“ zahtev dobavljačima da omoguće plaćeno odsustvo neće direktno uticati na troškove same softverske grupe, ali bi mogao pogoditi njenih 2.000 dobavljača. Međutim, Bred Smit (Brad Smith), glavni savetnik „Majkrosofta“, ukazao je na to da kompanija očekuje da će snositi deo ovog tereta. On je na blogu najavio ovaj potez: „Svesni smo da bi ovo na kraju moglo da rezultira povećanim troškovima za ‚Majkrosoft‘ i pokrenućemo proces rešavanja ovih pitanja sa našim dobavljačima.“
Rastuća zabrinutost u pogledu uticaja automatizacije na radna mesta čak i visoko kvalifikovanih radnika, zahvaljujući napretku robotike i veštačke inteligencije, dovela je do još većeg nespokoja u vezi sa načinom na koji tehnologija destabilizuje radna mesta i ugrožava prihode.
„Tokom protekle godine intenzivirana je debata u vezi sa nejednakošću prihoda i izazovima sa kojima se suočavaju zaposleni ljudi i njihove porodice“, napisao je Smit i naveo da se neke brige odnose na tehnološke kompanije, uključujući „Majkrosoft“, što je navelo kompaniju da reaguje.
Zahtev za omogućavanje plaćenog odsustva će se primenjivati na sve zaposlene kod dobavljača koji obavljaju „značajan posao“ za „Majkrosoft“. Prema procenama, broj „Majkrosoftovih“ podizvođača je između 30.000 i 50.000 u SAD, u poređenju sa 62.000 američkih radnika zaposlenih u samoj kompaniji prošle godine. Kao i većina velikih kompanija, „Majkrosoft“ se oslanja na spoljašnje dobavljače za usluge, počev od održavanja zgrada i obezbeđivanja kampusa do menadžmenta konsalting usluga i direktnog rada na njihovim proizvodima, kao što je lokalizacija softvera.
„Majkrosoft“ je izjavio da će zahtevati od svojih dobavljača koji zapošljavaju više od 50 ljudi da radnicima omoguće barem 15 dana plaćenog odsustva godišnje. Ovaj potez dolazi u trenutku kada se Bela kuća priprema da pokrene kampanju čiji je cilj da podstakne sve poslodavce da zaposlenima daju barem sedam dana plaćenog odsustva godišnje.
Richard Waters San Francisko
„Majkrosoft“ zahteva od dobavljača plaćeno odsustvo za američke radnike
Objavljeno
30.03.2015. 14:44h
→ 08.03.2017. 8:32h
Najveća softverska kompanija na svetu je ovo zatražila od svojih saradnika nakon javne debate o nejednakosti prihoda, u čijem su centru upravo bogate tehnološke kompanije, koje svoju dobit drže u ofšor zonama