PUTINOV NEBESKI RAZARAČ: Lovcu bombarderu SU-34 ne prilaze ni s leđa, a leti i po najtežem vremenu!

Youtube
Ruski taktički bombarder "suhoj SU-34" može da nosi osam tona oružja, ali ima snažan oklop i može da leti i sa znatnim oštećenjima. Ima ugrađen top kalibra 30 mm, bombe i nedirigovane rakete...

Radi jednako efikasno u bilo koje vreme dana i u bilo kakvim vremenskim uslovima - takve su mogućnosti novog ruskog taktičkog bombardera "suhoj SU-34", NATO naziv je "Fullback", a ruski - „pače“, zbog oblika nosa. Tokom iznenadne provere borbene gotovosti jedinica Severne flote, te mašine su digle veliku prašinu na Arktiku i na nebu iznad Baltičkog mora. To je i razumljivo. Jer „hibrid“ lovca i bombardera može s istom lakoćom da izvodi akrobacije i raketno-bombardersko napade na dobro zaštićene objekte.

Početak aktivnog korišćenja SU-34 u vojsci označio je novu epohu u razvoju ruske vojne avijacije. Avion će zameniti prethodnu generaciju taktičkih bombardera Su-24 (324 komada) i čak u većoj meri strateške bombardere TU-22M3.
Yuoutube 

Po borbenim karakteristikama SU-34 je znatno efikasniji od prethodnika, zbog čega ih je jednostavno potreban manji broj. U okviru državnog programa naoružanja do 2020. godine Ratno vazduhoplovstvo Rusije dobiće najmanje 200 takvih aviona. Samo ove godine piloti će dobiti 16 SU-34 - saopštio je direktor za programe vojne avijacije Objedinjene korporacije za proizvodnju aviona Vladimir Mihajlov..
http://www.youtube.com/watch?v=AH_B6MHq6X8


Nije slučajno što ovaj avion, jedinstven u svojoj klasi, na Zapadu zovu Fullback. Taj avion odlično kombinuje mogućnosti teškog lovca i nosača raketa i bombardera, a modernu tehniku - s komforom. Dok se avion ne podigne na visinu 11 hiljada metara, piloti praktično ne osećaju opterećenje i mogu veći deo leta da provedu bez maske s kiseonikom. Kabina je opremljena svime što je potrebno za daleke letove - ima toalet i mini kuhinju s mikrotalasnom peći, ima i dovoljno prostora za odmor. Za razliku od TU-22M3, postoji mogućnost da se ustane sa mesta, da se ispravi svom dužinom.
Fonet 



Moćni avion je specijalizovan za uništavanje dobro zaštićenih ciljeva, noću i danju, u najtežim vremenskim prilikama, u uslovima snažnih elektronskih smetnji i protivvazdušne odbrane. U varijanti s normalnom težinom (39 tona) daljina leta SU-34 iznosi 4.000 kilometara. Sa dodatnim rezervoarima za gorivo - 7.000km. SU-34 je spojio u sebi iskustvo borbene primene udarnih aviona u lokalnim konfliktima.
http://www.youtube.com/watch?v=2h4kXPzOe1A

Prvi put u istoriji avijacije kabina taktičkog bombardera napravljena je kao čvrsta oklopna kapsula. Posada i motori aviona zaštićeni su oklopom od titanijuma debljine 17 milimetara. Odlika SU-34 je drugi radar za kontrolu zadnje polusfere - sistem na vreme upozorava posadu na opasnost i, po potrebi, odgovara dirigovanim raketama na pokušaj neprijateljskog lovca da udari s leđa.

SU-34 može da nosi osam tona oružja. Ima ugrađen top kalibra 30mm, bombe i nedirigovane rakete, visokoprecizni sistem sa avionskim dirigovanim bombama i raketama „vazduh-zemlja“ - različitih po masi i nameni. Osim udarnog naoružanja, avion može da nosi i kontejnere za elektronsku borbu, dodatne rezervoare za gorivo, kontejnere za male terete i avio opremu za vazdu nu opremu identičnu kao i lovac SU-27.
SU-34 može da pogodi metu koja leti 10 kilometara iznad njega. Domet gađanja mu je 150 kilometara. SU-34 je prvi put korišćen tokom rata u Južnoj Osetiji 2008. godine. Avion se koristio za pokrivanje dejstava udarne avijacije, vodio je elektronsku borbu sa sistemima gruzijske PVO.
http://www.youtube.com/watch?v=OYRKtihmY0U

U borbi sa elektronskim sistemima gruzijske armije, SU-34 je stvarao smetnje koje su onemogućile gruzijske zenitne raketne sisteme da se uspešno bore. Izveli su raketne napade na najopasnije zenitno-raketne sisteme „Buk“ i S-125. Uništili su ključnu gruzijsku radarsku stanicu 36D6-M kod sela Šavšebi pored Gorija, potpuno „oslepevši“ ceo sistem protivvazdušne odbrane te zemlje.
Oklopna zaštita kabine i najvažnijih delova aviona omogućava SU-34 da izdrži teža oštećenja u poređenju s drugim avionima te klase. Da deluje bukvalno ispred vojske koja napada ili se brani. A velike mogućnosti za modernizaciju mu garantuju rok trajanja od 30-35 godina.
http://www.youtube.com/watch?v=JFjRwVj-GgM