VENE PUNE BENZINA: Vozili smo sinkar r1 rs

Mladen Radulović
Kada stoji, do stotke je udaljen samo 3,5 sekundi. Njegov dizajn kao da je oblikovao aerodinamički tunel

Benzin će vam ući u krv, hteli vi to ili ne! Aroma oktana napunila je kokpit jer je centralno postavljen motor otvoren. Tako treba! Ne može drugačije u Klubu četiri sekunde!

Nalazimo se na stazi NAVAK. Vozimo zvezdu Sajma automobila u Beogradu - „sinkar R1 RS“. Naš proslavljeni as Vladan Slavković, šef NAVAK, upozorava da je pred nama divlja mašina, s kojom nema igranja.

Prva misija je ulazak u vozilo, što nije uopšte lako. Kokpit je jednostavan, dugmad na volanu ne služe za kontrolu audio-sistema, već za podešavanje ogibljenja i parametara motora. Elektronika je svedena na minimum. Na delu je filozofija „četiri točka i motor“...

Pojas u pet tačaka slepio nas je za sedište. Iza leđa „kuca“ 6,2-litarski V8 sa 450 KS iz „korvete“. Od 0-100 3,5 sekunde, maksimalna brzina 300 km/h, kako samo dobro zvuči! Menjač 6-stepeni, manuelni. Sve tri pedale veoma su blizu jedna drugoj, naročito gas i kočnica. Mali gas i krećemo.

Upravljač je težak, nema ovde servo asistencije. Prvi pravac, praćen urlanjem motora i evo već stotke. Međutim, krivina stiže brže nego što smo mislili. „Sin“ koči trenutno, ali i prolazi kroz krivinu bez trzaja. Strah je prisutan sve vreme, pa nemamo nameru da eksperimentišemo s driftom, jer ova „paklena pomorandža“ ne prašta.

Još nekoliko zavoja, pa sledi najbolje jer izlazimo na pravac. Bez obzira na to da li ste u drugoj, trećoj, ili šestoj brzini, „sin“ kopa asfalt i juriša napred uz gromoglasnu buku u kokpitu. Očas posla juri 250 km/h, a onda sledi kočenje, bez ikakvih trzaja. I sve to ponovo.

Zanimljivo je to što „sinkar R1“ košta između 80.000 i 90.000 evra, što je jedan od najjeftinijih GT modela u odnosu na konkurenciju. Njegov tvorac je Bugarin Rozen Daskalov, dok se automobil pravi u Velikoj Britaniji. Ime „sin“ (greh) potiče iz pesme Pet šop bojsa „To je greh“.