ČLAN AUTO MAFIJE OTKRIO SVE: Ovako u Hrvatskoj kradu kola, posle 12 sati gubi se svaki trag vozilu!
Rezultati istrage
Do njega smo došli sasvim slučajno, istražujući navode iz anonimnog pisma u kojem su spomenuti organizatori i vođe ove kriminalne organizacije, koje je nekim medijima, pa tako i Jutarnjem listu, ali istovremeno i USKOK-u, neko poslao 17. januara ove godine. Istražitelji USKOK-a verovatno istražuju te optužbe, čiju verodostojnost potvrđuje i sagovornik, ali priču širi detaljima o načinima krađe, transportu, rastavljanju i preprodaji ukradenih luksuznih automobila.
- Dovezli su me u Draganić, nedaleko od raskrsnice Stare karlovačke ceste i ceste prema Krašiću. Nekoliko minuta kasnije iz pravca Zagreba stigao je BMW X6. Poznanik mi je rekao da sednem za volan i pratim ga. Učinio sam to, vozio sam dvesta, trista metara iza njega. Tada mi je postalo jasno ono što sam slutio, da je ovde reč o kriminalu. Bio sam strašno uzbuđen, ali me u jednom trenutku obuzeo strah. Mislio sam: Najmanji mi je problem u ovom trenutku ako je auto ukraden, ali što ako je u prtljažniku droga ili leš?
No, bilo je kasno za odustajanje. Napokon smo došli u meni nepoznato dvorište porodične kuće u Krašiću, tamo je čekala nova ekipa. Prišao mi je jedan od njih i dao 500 evra. Kolega me vratio natrag, a oni su odvezli auto - priča sagovornik.
Uhodan posao
Na temelju njegovog neposrednog svedočanstva, ali i detalja iz pisma USKOK-u o osobama koje su uključene u “posao”, rekonstruisaćemo krađu jednog skupocenog vozila, neka to za ovu priču bude BMW X5, na tržištu prilično tražena roba. Naručilac je iz Banja Luke, koji u svojoj automehaničarskoj radionici ima isto vozilo, ali bivši vlasnik imao je saobraćajnu nesreću i više bi ga koštao popravak od novog vozila. Osim toga, osiguranje mu ga je isplatilo pa ga je za sitan novac dao vlasniku radnje. On će ga dobiti za 10.000 evra iz Zagreba, u delovima, složiti i prodati za četiri puta veću cenu.
Snimanje navika
Nakon obavljenog posla takođe su plaćeni na mestu događaja. Vozilo je u radionici oko 23 sata. Tamo čekaju četvorica. Uigrani su i specijalizovani svako za svoj deo, dvojica rastavljaju motor, a druga dvojica podele interijer i skidanje spoljnih delova. Do svitanja od automobila ostane samo kostur, koji narezan bude odbačen na lokalno divlje odlagalište.
Istog dana pokupiće ga Romi. Oni vredniji delovi kombi vozilom kreću na put prema dvadesetak kilometara udaljenom karlovačkom Ilovcu. Imaju svog čoveka u policiji pa im je put čist. Sledi utovar u kamion poznatog prijevoznika za BiH. Godinama prevozi robu široke potrošnje pa carinici ne sumnjaju i ne proveravaju svaku kutiju.
Potplaćeni carinik
Izgubljen trag
Već sutradan, 48 sati od krađe, isto se vozilo nudi na tržištu BiH, doduše, s drugim serijskim brojevima, odnosno identičnima onima slupanog bosanskog vozila. Od tog trenutka naprosto mu je nemoguće više ući u trag.
Osim iz Zagreba, deo automobila u BiH na isti se način krade pa švercuje iz Slovenije, ulazeći u Hrvatsku na graničnim prelazima kod Rijeke.
Prema informacijama kojima raspolažemo, policija, odnosno službenici ukinutog Državnog inspektorata, imali su saznanja o događajima u ovoj radionici te čak organizovali “sačekušu” nakon jedne krađe vozila.
- Parkirali su se nedaleko od radionice u večernjim satima i tu proveli celu noć. Ipak, šef je dobio mig da dolaze pa je, zajedno s dečkima, koji su već bili u radionici, celu noć presedeo kraj ugašenog svetla. Njihova akcija je na vreme stopirana, a policijska zaseda je propala - priča naš sugovornik.
Dodatna zarada
Ovo nije njihov jedini izvor prihoda. Bave se, svedoči nam sagovornik, i lažiranjem saobraćajnih nesreća, a sve kako bi se protipravno domogli novca iz osiguravajućih društava. Za tako nešto imaju svoje ljude u policiji i nekim osiguravajućim kućama. Naš je sugovornik odradio još nekoliko poslova, a onda se izvukao ne želeći da se više izlaže riziku. Uveren je da se u načinu rada njegovih bivših kolega u međuvremenu ništa nije promenilo.