Kako da se efektno predstavite u mejlu?
Mnogi profesionalci imaju ovaj problem. Ako pretpostavimo da razlog vaših neuspelih kandidatura nije kandidat koji je došao „preko veze”, velike su šanse da se u mejlu preko kog ste aplicirali jednostavno niste dovoljno dobro predstavili.
Srećom, postoji nekoliko univerzalnih pravila za pisanje dobre aplikacije i za kvalitetno prezentovanje vaših sposobnosti koja od sada možete primenjivati.
Budite konkretni u naslovu mejla
Naslov je prvo što će primalac ugledati. Vrlo često se dešava da loše naslovljen mejl ili mejl bez ikakvog naslova uopšte ne pročitaju. Ne mislite da se podrazumeva da se javljate zbog otvorene pozicije samo zato što je adresa primaoca konkursŽfirma.com ili posaoŽfirma.com. Uvek naslovite mejl tako da bude što jasnije o čemu je reč. Na zaboravite da primaoci mejla ne znaju ko ste. Ne terajte ih da pogađaju. Ukoliko se desi da su oni prvo vas kontaktirali, idite na opciju reply, ne započinjite novi mejl jer će tako osoba koja vas je kontaktirala odmah znati šta je u pitanju.
Nastupite toplo, ali profesionalno
„Dragi… ” je provereno dobro otvaranje. Ako je u pitanju prvi kontakt, počnite sa „poštovani gospodine”, „poštovana gospođo” ili jednostavno „poštovani”, dok se tokom komunikacije spontano ne pređe na prisniji ton. Ako je prvi mejl stigao na vašu adresu, odgovorite na isti način na koji su se oni obratili vama. Vaša prva rečenica uvek treba da pokaže da vam je drago što komunicirate i što ste u prilici da pomognete. Uvek pomenite u čemu se ogleda vaša ekspertiza i kako će to pomoći firmi ili osobi sa kojom komunicirate.
Pokažite da razumete potrebe i šta se od vas traži
Potrudite se da na osnovu ekspertize s početka mejla naglasite zašto bi osoba sa druge strane razmislila o saradnji sa vama. Ovaj element mejla nazivaju i njegovim „mostom”. Iznesite neku činjenicu ‒ da razumete da firma ima određene potrebe i da znate načine na koji bi se one mogle zadovoljiti, a poslovanje unaprediti.
Istaknite koristi od saradnje sa vama
Kada pišete o sebi, izbegavajte marketing šablone. Koristite pravi jezik ‒ onaj koji se koristi u struci. Uputite ih u to gde su, kada i kome vaša znanja pomogla i na koji način je to merljivo. Ukoliko su vaše kvalifikacije formalne prirode u vezi sa konkretnim poslom koji se nudi ne propustite da ih pomenete.
Pomenite i svoje radne navike, uslove i očekivanja
Da li preferirate puno radno vreme ili rad od kuće? Kakvi su rokovi za projekte u firmi na poziciji za koju aplicirate? Dajte kratku naznaku o svojim uslovima i očekivanjima. Tako možete i sebe i potencijalnog poslodavca poštedeti neprijatnosti. Niko ne voli iznenađenja. Budite direktni, vedri i učtivi.
Zahvalite se i predložite sledeći korak
Ništa se ne podrazumeva. Zato obavezno pozovite osobu sa kojom komunicirate da kontaktira sa vama. I zahvalite se na vremenu koje ste joj uzeli.
Po ovim uputstvima možete napisati i uvek imati spreman mejl sa opštim podacima. Njega ćete prilagođavati posebnim zahtevima za različite konkurse. Na taj način nećete nikada upasti u paniku i pisati prvo što vam padne na um. Prvi utisak je često i najvažniji, a u onlajn svetu je u pitanju prvi mejl. Stručnjaci sa BusinessAcademy u Beogradu tvrde da je komunikacija jedna od najvažnijih poslovnih veština koju uvek treba usavršavati, jer joj se ne pridaje značaj koliki imaju konkretna znanja vezana za sam posao. Zato, za veći uspeh ispolirajte svoj mejl. Ubrzo ćete videti posledice.