Nova zanimanja za 21. vek

Šta je to Community Manager?

Foto: Pr
Community Manager odlučuje koja vrsta online prisustva je neophodna vašem poslovanju, otvara profile kompanije na društvenim mrežama i postaje njihov administrator

Pre dvadesetak godina PR tim u kompaniji bio je prava retkost. Međutim, potrebe tržišta su se menjale, pa je danas osoba za odnose s javnošću integralni deo svakog uspešnog biznisa. Pošto je u međuvremenu svet postao digitalan, online PR tim stvorio je novo zanimanje ‒ Community Manager. Šta su njegova zaduženja?

Community Manager odlučuje koja vrsta online prisustva je neophodna vašem poslovanju, otvara profile kompanije na društvenim mrežama i postaje njihov administrator. Važno je da svi prikazani podaci koje menadžer zajednice unosi ili odobrava uvek budu tačni jer je to ono što kod potrošača stvara poverenje, ali istovremeno opšti utisak mora da bude profesionalan, što je jaka osnova za buduće B2B (business to business) aktivnosti. Ali pre svega toga, Community Manager je tu da integriše i poveća broj pojedinačnih poseta vašoj veb stranici.

Za online prisustvo neophodno je osluškivati takozvani „buzz" ‒ nove pravce i tendencije koji se dešavaju. Među njima treba razdvojiti one koji predstavljaju „mnogo buke ni oko čega" od onih koji zaista uspostavljaju buduće trendove. Pri tom, treba posmatrati i stavove vaše ciljne grupe prema ovakvim novim sadržajima. Čije mišljenje im je važno, koje sadržaje šeruju… Ovo je prostor u kom Community Manager zaista može da zablista.

Simply Measured, kompanija koja se bavi upravo podacima o uspešnom prisustvu kompanija u digitalnom svetu, opisuje da Community Manager ima dužnost da brend predstavi u novom i najboljem svetlu u online svetu. Takav je, na primer, Community Manager kompanije Sharpie. Sharpie proizvodi flomastere ‒ odlične, različite, ali ipak samo flomastere. Fotografije flomastera ne mogu zauvek da budu interesantne, kako god ih „aranžirali". Međutim, Instagram profil kompanije Sharpie nema nijednu takvu fotografiju. Inspirisali su svoje dizajnere (i korisnike) da, koristeći proizvode kompanije, nacrtaju različite trenutke, događaje i pojave koje bi inače fotografisali. Crteži tih trenutaka su sadržaj koji se objavljuje. Tako je flomaster postao lifestyle.

Kao što je PR menadžer „lice" vaše kompanije, tako je Community Manager njen „glas". Uz komentare na društvenim mrežama, statuse i tvitove, Community Manager vašu kompaniju predstavlja i na forumima, profesionalnim grupama, online asocijacijama... Zato mora da razlikuje sadržaje koji su bliski potrošačima i privlače njihovu pažnju od onih koji se tiču poslovne uspešnosti kompanije, i da, u saradnji sa brend ambasadorima i uticajnim pojedincima, ojačava imidž vašeg poslovanja.

Osim toga, Community Manager pronalazi načine da suptilno plasira sadržaje vezane za kompaniju ‒ nešto kao neplaćeni PR u digitalnom svetu. Ovo se najčešće radi putem aktiviranja na forumima, a posebno dobro funkcioniše ukoliko forum ili tema nisu direktno vezani za vaše poslovanje. Kako kažu predavači sa ITAcademy u Beogradu, tak se gradi kompanija koja brine o društvu uopšte, ne samo o profitu, što je u današnjem svetu izuzetno važno. Na Zapadu je ovakav imidž odavno poželjan.

Naravno, nije sve što se postavlja online posao Community Managera. I dalje su vam neophodni marketinška strategija, sadržaji koje ćete plasirati, koncept za e-mail marketing i slično. Ipak, Community Manager i ovde može da bude važan deo tima.

Iako vam se čini da je sve što Community Manager radi pomalo maglovito, rezultati su vidljivi kroz brojke. Dobar Community Manager može da posetu veb stranici vaše kompanije poveća i za 30%, za samo mesec dana. Mnogo više od onoga što ste mogli da zamislite, zar ne?