Iako su savetnici šefa države tvrdili da je „falkon 50“ u kojem je bio predsednik padao kao kamen 2.000 metara, stručnjaci tvrde da je tako nešto nemoguće a da avion ne sleti na najbliži aerodrom
BEOGRAD - Drama koju su predsednik Srbije Tomislav Nikolić i njegova delegacija preživeli u „falkonu 50“ na letu za Rim i posle dva dana je top-tema u zemlji, a uzroci otkazivanja motora na avionu biće jasniji nakon izveštaja Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Kako je rečeno iz ove ustanove, nakon kompletne provere imaće konačan izveštaj o ovom događaju.
Kako je rečeno iz ove ustanove, nakon kompletne provere imaće konačan izveštaj o ovom događaju.
Marina Lopičić
Nije realno
Međutim, prema rečima sagovornika Kurira, saradnici predsednika preuveličali su dramu koju su preživeli. Naime, avionu kojim su pošli u posetu papi u Vatikan se, prema rečima članova delegacije, pokvario jedan motor, pa su sa visine od 10.000 metara padali dva kilometra! Tako bar tvrdi Stanislava Pak, a za to vreme su, kako reče Ivan Mrkić, padali kao kamen! U delegaciji su još bili Jasmina Mitrović Marić i Oliver Antić, predsednikovi savetnici, a ni Antićeva ispovest novinarima posle ove drame nije bila manje živopisna od Pakove ili Mrkićeve. S druge strane, Nikolić nije paničio u medijima.
Glavni i odgovorni urednik vazduhoplovnog portala Tangosiks Petar Vojinović kaže za Kurir da je tako nešto nemoguće.
- Na sajtu Flajt 24 može se videti kako je tačno avion leteo, da nije bilo toliko dramatično i da nisu padali kao kamen 2.000 metara. Da se to zaista tako desilo, bila bi ispoštovana hitna procedura i avion bi prinudno sleteo na neki od najbližih aerodroma, recimo Mostar ili Split - napominje Vojinović.
Nekadašnji komandant RV i PVO Dragan Katanić takođe smatra da avion nije mogao da pada 2.000 metara, inače bi razvoj situacije bio dramatičniji.
Možda im se učinilo
- Možda se njima tako činilo. Jednostavno je nemoguće da „falkon“ pada dva kilometara bez prinudnog sletanja. Taj avion ima tri motora, i ako jedan otkaže, sa ostala dva može da nastavi let. Pilot je u ovom slučaju očigledno procenio da je bezbednije da se vrati za Beograd umesto da nastavi ka Rimu ili sleti na obližnji aerodrom. Sletanje u inostranstvu je pak, ukoliko životi nisu ugroženi, skuplje i komplikovanije, a treba uzeti u obzir i da je u avionu bila VIP osoba - ističe Katanić.
Branko Radun, politički analitičar, kaže da ceo slučaj navodi na sumnju da su Nikolićevi saradnici preuveličali incident kako bi poboljšali šefov imidž.
- Možda su to uradili da bi se dramatizovala pozicija predsednika, kao bi izvukli poen u javnosti jer je njihov predsednik ugrožen - ukazuje Radun.
Dado Đilas