BEČ - Pesma Evrovizije doneće Austriji, prema studiji Instituta za visoke studije u Beču (HIS), bruto dodatu vrednost od 38,1 miliona evra, od čega 27,8 miliona evra samom Beču, gradu u kojem će takmičenje biti održano.
Manifestacija će prihodovati prvenstveno od prodaje karata, kotizacije zemalja učesnica i sponzorstava.
"Uz dodatu vrednost i visok nivo reklamne vrednosti ponovo se vraćaju investicije", kaže direktor bečkog "Vin Holding" (Wien Holding) Peter Hanke.
Procena je da će ukupni troškovi za organizaciju "Pesme Evrovizije" iznositi oko 25 miliona evra.
"Uz dodatu vrednost i visok nivo reklamne vrednosti ponovo se vraćaju investicije", kaže direktor bečkog Wien-Holding Peter Hanke.
Reklamna vrednost događaja procenjena je na 100 miliona evra, a pored toga očekuju se prihodi od poreza u visini od 16 miliona evra.
Za vreme trajanja Pesme Evrovizije najviše će profitirati smeštajni kapaciteti i gastronomska preduzeća, uslužne umetničke delatnosti, emiteri, reklamna oblast i istraživanje tržišta.
U Beču se računa sa oko 30.000 noćenja, a prosečna cena hotelske sobe iznosiće oko 160 evra.
Direktor turističke organizacije Beča Norbert Ketner upozorio je hotelijere da ne preteruju sa cenama svojih usluga. Prema sprovedenoj studiji računa se da će gosti na restoranske usluge, taksi i šoping u proseku dnevno trošiti oko 40 evra, što ukupno iznosi oko šest miliona evra.
"Imamo mogućnost da se predstavimo na internacionalnom nivou, a to se ne može platiti. To sa normalnim marketinškim sredstvima ne bi bilo izvodljivo", naglasio je direktor bečke dvorane Štathale, u kojoj će biti održano takmičenje Kurt Golovicer.
Organizatori očekuju da će ovaj muzički događaj pratiti 1.700 novinara, a njima će u samoj dvorani na raspolaganju biti medijski centar "State-of-the-Art".
U jednoj konferencijskoj sali kapaciteta za više od 500 ljudi tokom dve nedelje biće održano više od 80 konferencija za medije.
Svaka zemlja imaće dva pojedinačne konferencije i dodatne konferencije nakon nastupa uživo.