Novi model deli pogon sa „džipom renegejd“, što znači da se odlično snalazi na asfaltu, ali ume da se probija i po šumovitom terenu
Vidi galeriju
TRENDSETER 500X: Američka škola! Autor: Mladen Radulović
Italijanski vestern drugi deo! Američki nezaustavljiv pogon, napravljenu u „Džipu“, u koaliciji sa italodizajnom - jak tandem za početak velike avanture!
Mladen Radulović
Novi 500X nedavno je stigao u Srbiju, a odmah i na test Kurira. „Fijat“ je napravio veliki korak napred. Reč je o krosoveru koji svoje mesto traži u trendset klasi, što znači da je početna cena oko 17.000 evra. Puca visoko, ali za to ima i snažne argumente, pre svega na planu dizajna, kvaliteta i pogona.
Mladen Radulović
Atraktivna kabina
Kvalitet se odmah nameće u kabini. Materijali su veoma dobri, instrument-tabla digitalna i sofisticiranog dizajna. Svakom delu posvećena je pažnja - upravljaču, dizajnu tastera, rukohvatu... Mesta ima za petoro, mada ne koliko u modelu 500L iz Kragujevca. Zameramo samo na skromnom prtljažniku od 350 litara, zajedno s rezervnom gumom.
Uživanje počinje tek s prvom brzinom. Ovaj član čuvene porodice 500 najbolje se od svih snalazi na asfaltu, ali zna i da skrene s puta. Ništa čudno jer pogon deli s modelom „džip renegejd“, mada ne treba zaboraviti „Fijatove“ mini-penjače, pre svega „pandu 4x4“.
Mladen Radulović
Na testu smo imali model s pogonom na prednjoj osovini, koja doduše poseduje simulaciju terenskih mogućnosti jer po potrebi prenosi obrtni moment na levi, ili desni točak, u zavisnosti od toga koji od njih ima bolju trakciju. Pod haubom smo imali dizelaša 1,6 sa 120 konjskih snaga.
Mladen Radulović
Odličan naštaš ima snagu u svakom momentu, radi kultivisano, a bez štednje u gradu troši sedam litara. Sve to u spoju je sa odličnom trakcijom. U krivinama 500X veoma je stabilan, a i kad se pretera, putanja je predvidiva.
Mladen Radulović
Nije jeftin
Košta 17.000 evra, što nije jeftino, ali kvalitetom, dizajnom i uživanjem koje nudi opravdava tu cenu.
Dve varijante
ZA GRAD I ZA ŠUMU
Novi 500X ima „urban“ verziju, namenjenu za vožnju na asfaltu, sa simulacijom pogona za terene van puta. Druga varijanta je „kros“, za ljubitelje silaska s puta. Osim pogona 4x4, uočljive su razlike na branicima i ojačanja delova koji mogu doći u kontakt s podlogom.