BEČ - U Beču je sve više „neredovnih učenika“, odnosno onih koji zbog slabog znanja nemačkog jezik, ne mogu uspešno da prate nastavu u školi.
Izveštaj gradskog odbora (saveta) za obrazovanje „Kristian Oksonitsch“ (Christian Oxonitisch) pokazuje alarmantno stanje u školstvu. U poslednje četiri godine je porastao broj učenika koji imaju problem sa nemačkim jezikom, i to za 53 odsto. Školske 2010/11 bilo je oko 7.900 takvih „neredovnih učenika“ u osnovnim školama, dok na početku ove godine njihov broj se popeo na alarmantnih 12.100.
Učenici sa migrantskog porekla moći će svakodnevno da pohađaju nastavu, ali prve dve godine neće dobijati negativne ocene iz predmeta, jer učitelji moraju da uzmu u obzir da oni tek uče jezik. Nakon isteka dve godine, znanje nemačkog jezika mora da se poboljša i da bude dovoljno, kako bi učenici bili u stanju da prate nastavu i postanu „redovni učenici“. Isabela Leb (Isabella Leeb), opštinski odbornik (ÖVP) oštro kritikije nedostatak motivacije gradske vlasti da se ovaj broj smanji.
“Nama je neophodno uvođenje kvalitetnijih metoda kako u vrtićima, tako I u školama”, ističe Leb za austrijske novine “Standard”.
Za svu decu koja su tek došla u Austriju, a dospela su za polazak u školu, ona predlaže da uvedu pripremna odeljenja. Socijaldemokratska partija Austrije (SPÖ) međutim odbija formiranje ovakvih odeljenja, nazivajući ih “stranačkim odeljenjima”.
Predsednica bečkog školskog saveta, Suzane Brandštajdl (Susanne Brandsteidl) naglašava da je toj deci potrebno dati vreme, da se uklope u školsku nastavu i u društvo.
(M. Ć.)