Upoznajte se sa 6 ključnih pravila veb dizajna na proslavi 26. rođendana interneta

Pr
Magazin Forbes je podsetio veb dizajnere na neke od najvažnijih pravila koja ne treba zaboraviti. Ma koliko se internet menjao ona i dalje važe

U martu ove godine internet je proslavio svoj 26. rođendan. Brojne kompanije, od Googla i Facebooka, pa sve do raznih sajtova koji se bave online prodajom proizvoda i usluga, iskoristile su ovu priliku da podsete na svoju važnost i promovišu nove proizvode. Magazin Forbes je ovim povodom, između ostalog, podsetio veb dizajnere na neke od najvažnijih pravila koja ne treba zaboraviti. Ma koliko se internet menjao ona i dalje važe.

1. Pravilo 5 sekundi

Ne zaboravite da imate samo pet sekundi da date razlog korisnicima da ostanu na vašoj stranici. Treba da znate da je „back” (povratak) najkorišćenija komanda na vebu. Ako ne odgovorite odmah na korisnikove potrebe, oni će kliknuti na „back” i zatvoriti vašu stranicu. Zato je važno da se uverite da vaš sajt pruža izuzetan prvi utisak koji privlači čitatelje i daje im razlog da tu ostanu.

2. Poruka

Najvažniji aspekt sajta je njegova poruka. Najbolje i najefikasnije home veb stranice imaju jasne, koncizne poruke sa malo teksta ‒ ne više od nekoliko reči. Na početnu stranicu nemojte stavljati duge odlomke. Vaša naslovna stranica je poput ulaza u prodavnicu ili kafić ‒ ako deluje odbojno i neatraktivno, ljudi neće ući. Kratke poruke treba da deluju kao lepo sređen izlog ‒ da podstaknu maštu i želju korisnika da idu dalje i otkrivaju.

3. Poziv na akciju

Pogledajte uspešne sajtove online prodavnica ili stranica koje nude usluge, primetićete da svaka sadrži CTA element (Call to Action) odnosno „poziv na akciju”. Najčešći načini poziva na akciju su „kupi odmah” i „rad sa nama”. Poziv na akciju je ujedno i najbolji način da objasnite posetiocima sajta šta im nudite, umesto da od njih očekujete da to sami shvate. Pozivi na akciju u velikoj većini slučajeva treba da budu u gornjem zaglavlju, odmah do „folda” koji služi za skrolovanje, odnosno kretanje po stranici. Ako je vaša stranica dosta duga, još jedan poziv na akciju na dnu stranice je takođe koristan.

4. Održavajte sajt

Sadržaj se mora ažurirati redovno. Poslednje što želite je da vaši posetioci vide zastarele sadržaje i pomisle da stranica i usluge više nisu aktivni. Vaša stranica je vaše, ili lice vaše kompanije, i način na koji se predstavljate svetu. Izuzetno je važno da veb stranica pokazuje da je vaša kompanija (ili kompanija za koju ste radili sajt) upućena u trendove i novosti u industriji, te da je aktivna, angažovana i da redovno kreira nove sadržaje. Ova praksa će privući posetioce da češće posećuju sajt kako bi se informisali o novostima. Te novosti ujedno treba da budu zanimljive i pružaju nove informacije, kako bi korisnici poželeli da ih dele putem društvenih mreža ili direktnih mejlova.

5. Ne zaboravite društvene mreže

Društvene mreže su jedan od najboljih načina za izgradnju lojalnosti i uspostavljanje vrednosti brenda. Olakšajte svojim potrošačima deljenje sadržaja integrišući društvene medije na samu stranicu. Ovaj jednostavan korak pruža veliku šansu da od svojih posetioca stvorite promotere. Deljenjem sadržaja oni će privući nove kupce i pomoći vašem sajtu da ostvari veći broj pregleda, a samim tim i veću mogućnost prodaje i korišćenja usluga. Broj poseta je jednako važan, čak i ako vaš sajt ne prodaje proizvode i usluge. Brendovi koji žele da se reklamiraju na određenim stranicama svakako će se pre odlučiti za one koje imaju veliki broj poseta i deljenja na društvenim mrežama.

6. Ključne reči su i dalje važne

Ključne reči su ključne upravo zato što od njih zavisi položaj veb stranice na Googleu i sličnim pretraživačima, stoga ih treba pažljivo birati. Ispitajte koje ključne reči će upotpuniti vaš sadržaj. Razmislite koje reči biste vi koristili kada bi tražili određenu stvar ili napravite neku vrstu mini-istraživanja pomoću online ankete. Ovo vam omogućava da „govorite jezikom” vaših budućih korisnika.

Iako su neka pravila univerzalna, da biste konstantno kreirali uspešne veb stranice, potrebno je da stalno pratite nove trendove, ali i da imate znanja i veštine koje su neophodne. Zato, ako želite da kreirate interaktivne sajtove i nezaboravno korisničko iskustvo, potrebno je da poznajete sve mogućnosti jezika poput JavaScripta, HTML-a, zatim da znate kako se optimizuje sajt, kako da bude prvi na Googleu i ostalim pretraživačima, te kako da obrađujete fotografije i sadržaj.

Ukoliko zaista želite da savladate ova znanja i veštine, edukativni programi za veb dizajnere su jedan od najlakših i najbržih načina. Više o takvim programima, možete saznati ovde.