BEČ - Vlasnici kreditnih kartica ponekad mogu da budu žrtve neovlašćenih transakcija, a Austrijski javni servis ORF (help.ORF.at) pruža korisne savete u ovakvim slučajevima.
Bernt Lauzeker (Bernd Lausecker), bankarski ekspert u savetu za zaštitu ptrošača (Verien für Konsumenteninformation VKI) kaže:
“Ako sam odobrio da se mesečno sa mog računa skida određena suma novca i u tom slučaju mi skinu više nego što je dozvoljeno, imam 8 nedelja da taj novac povratim. U slučaju da tih 8 nedelja istekne, moram da se obratim direktno onome ko je primio novac.”
Lauzerek kaže da, ako se pre isteka osam nedelja, oštećeni klijent javi banci, povraćaj novca mu neće biti naplaćen. Međutim, u slučaju da je primalac imao prava da skine toliko novca, a novac ipak bude povraćen, on će naplatiti povraćaj.
Biće naplaćeno i ako primalac ne može da skine novac jer pošiljalac nema dovoljno na računu. Nije moguće povratiti deo novca, već se vraća celokupna suma skinuta sa računa. Lauzeker savetuje da se stupi u kontakt direktno sa primalacem i reši problem.
Slušateljka radio ORF požalila se da joj je nepoznata firma sa računa skinula određenu sumu novca. Banka joj je objasnila da je od jedne firme kupila neki proizvod preko interneta, ali da joj je novac skinula druga firma koja naplaćuje te usluge za firmu prodavca.
"U ovom slučaju sve je bilo regularno, ali da se zaista radilo o prevari, novac ne bi mogao da bude povraćen", ističe Lauzeker.
"U slučaju da se plati kreditnom karticom, tu već postoji mogućnost povraćaja novca, jer odmah dobijem obaveštenje da je proknjižena određena suma i samim tim mogu odmah da odregujem i to me ne košta ništa“, kaže Lauzerek i dodaje da je iz tog razloga održavanje kreditne kartice skuplje.