Cena takvog „miga“ na tržištu iznosi i do 45.000 evra, ali ga je Gašić uzeo za džabe, i to zaobilaznim putem.
- Kao gradonačelnik Kruševca, Gašić se 2013. godine obratio Muzeju vazduhoplovstva sa željom da, po ugledu na beogradski „Erport siti“, postavi sličan avion kojim bi ukrasio lokaciju nekadašnjeg aerodroma u Kruševcu, koju je želeo da unovči kao građevinsko zemljište. Muzej je odgovorio da, kao ustanova zaštite kulturnih dobara, ne može da izađe u susret takvim željama - priča izvor Kurira.
Ali sve to nije obeshrabrilo Gašića u nameri da se dokopa državne letelice, pa se tako, pred samo imenovanje na mesto ministra, sa istim željama obratio i Ministarstvu odbrane.
Fiktivan dokument
- Ova inicijativa je tu naišla na razumevanje, ali avion nije mogao da bude poklonjen, nego je moralo nešto da se plati. Da bi se izbeglo plaćanje, ministarstvo je hitno donelo rešenje kojim je „mig-21 bis“ proglašen za suvišnu stvar i dodeljen Muzeju jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva (MJRV). Rešenjem je, takođe, „mig“ izbrisan iz registra vazduhoplova i uknjižen kao eksponat muzeja, a onda i dodeljen Kruševcu - kaže sagovornik Kurira.
On takođe ocenjuje da je ovo rešenje ministarstva samo fiktivan dokument, te da je MJRV poslužio samo kao paravan za ustupanje vojnog sredstva, bez nadoknade, trećim licima.
Bez komentara
- U normalnim okolnostima avion bi, u slučaju dotrajalosti, išao na furdu, gde bi se u Sabirno-prodajnom centru obavile procena i priprema za prodaju - kaže on. Na kraju se u celu akciju lično uključio i Gašić, koji je tada već bio na mestu ministra, i to tako što je naložio Komandi vazduhoplovstva da, bez nadoknade, postavi avion u Kruševcu.
Ovim povodom, nismo uspeli da dobijemo komentar od Gašića i ministarstva.
Aleksandar Radić
„MIG“ MOGAO DA LETI JOŠ 10 GODINA
Vojni analitičar Aleksandar Radić ocenjuje da je Gašić, nakon imenovanja za ministra odbrane, zbog pristojnosti morao da odustane od svog zahteva za postavljanje aviona u Kruševcu:
- Taj avion sada tamo stoji kao neka vrsta spomenika nekom našem ludilu i destruktivnosti prema ratnom vazduhoplovstvu. Našim „migovima 21 bis“ je istekao propisani životni vek, ali je postojala mogućnost da se produži. Tako je i taj „mig“, koji je postavljen u Kruševcu, mogao da se remontuje i bude u upotrebi još 10 godina.