Ivan Maras (31) preuzeo je plaćanje kredita od svog oca penzionera i došao na šalter gde mu je službenica banke uljudno rekla da ispuni nalog na 3420 kuna. No, klijent je tada saopštio da će ratu uredno podmiriti, ali da će za svaku kunu ispuniti po jedan nalog.
- Na taj način odlučio sam da banci zagorčam život, kao što oni meni i mojoj porodici zagorčavaju život već dugo vremena. Iskreno sam se nadao da će sedam banaka koje smo mi iz udruženja “Franak” tužili nakon nedavne presude Vrhovnog suda, započeti s klijentima da dogovaraju načine otplate. Budući da oni to nisu uradili, ja sam na taj način odlučio da se osvetim. Imam pravo da otplaćujem kredit kako želim, pa čak i u metalnim novčićima od po kunu ili po 10 lipa - kaže Maras.
Iako je u poslovnicu došao oko 17.15 sati s novčanicama po 200 kuna, insistirao je da celokupnu ratu plati kovanicama po jednu kunu.
Službenici svaka čast
- Službenica je bez pogovora počela da printa naloge po kunu i da ih unosi u kompjuter. Nemam nikakav prigovor na njen rad, bila je vrlo profesionalna. Naravno, dok je ona printala naloge, stvorio se velik red i ljudi su negodovali. Razgovarala je sa mnom i šefica poslovnice i njen šef, ali nisam odstupao od svoje namere. Do završetka radnog vremena u 19 sati isprintali smo 54 ili 55 naloga po jednu kunu i onda sam odlučio da isprinta jedan veliki nalog na 3146 kuna tako da im još za ovomesečnu ratu dugujem oko 200 kuna. Taj ću iznos uplatiti ovih dana ponovo sve po kunu - dodaje Maras.
Dok je on na jednom šalteru plaćao, ostali klijenti bili su primorani da se orijentišu na drugi pa je radio otežano.
- Meni je jasno da banke rade za profit, ali mi nikako nije jasno kolika je njihova nezainteresovanost za klijente i za dogovor s nama koji imamo kredite u švajcarskim francima. Na takav potez najviše me podstakla činjenica da su mnoge porodice koje nisu mogle da plaćaju svoj kredit izbačene iz svojih stanova ili kuća, upravo zbog toga što su iznosi kredita poleteli u nebo - ističe naš građanin.Maras.
"Otvorićemo dodatne blagajne"
- Jedino što možemo da uradimo je da otvorimo dodatnu blagajnu kako bi protok posla bio bolji. Pokušaćemo da se organizujemo da takav način plaćanja nekih naših sugrađana ne bi pravio probleme ostalima. Poslovnice ne možemo da držimo otvorenim duže od propisanog radnog vremena. Iskreno, ne očekujem nekakvu eskalaciju takvog načina plaćanja, jer zaista ne znam ko od komitenata može da provede ceo dan u banci - kaže Silvija Bareša, portparol banke.
(Slobodna Dalmacija)