BEOGRAD - Skupština Beograda spremna je da građanima ponudi nižu cenu karata za prevoz ali je uslov za to da veći broj njih redovno plaća karte, izjavio je danas gradski menadžer Goran Vesić.
Vesić kaže da bi gradski prevoz mogao da bude jeftiniji, a da bi se to dogodilo Gradska skupština će nastojati da kampanjom pridobije što više građana koji imaju svest da plaćanjem karte za prevoz oni zapravu ulažu u razvoj GSP-a. Gostujući u Jutarnjem programu TV Pinka, Vesić je najavio novi program razvoja gradskog prevoza i određene pogodnosti za redovne platiše.
Osnovni problem prevoza u Beogradu je to što on mora da prati razvoj grada, što do sada nije bio slučaj, rekao je Vesić i dodao da će ubuduće gradski prevoz biti više prilagođen građanima. Poslednja snimanja opterećenosti pojedinih linija pokazala su da su pojedine linije manje, neke više, opterećene, odnosno da na pojedinim relacijama ima previše autobusa, a na nekim je taj broj manji.Prema tim podacima, na primer, linija 95 najopterećenija, a tramvajem se u Beogradu vozi nešto više od 12 odsto građana, naveo je Vesić.
Novi program će popraviti i neke nelogičnosti, dodao je i objasnio da će u novom sistemu, koji će zaživeti početkom naredne godine, biti iste cene za iste usluge bez obzira na to o kom prevozniku je reč.
Gradski prevoz će, najavio je Vesić, biti podeljen u četiri zone - crvenu, plavu, zelenu i žutu, a cene karata za prigradska naselja niže za 30 do 40 odsto. Program, takođe, predviđa zamenu stajališta koja će biti jasno obeležena u bojama zona, kao I displej na validatorima u vozilima, što će omogućiti građanima da racionalnije koriste svoje karte, objasnio je Vesić. Novi program će početi da se realizuje u septembru, najavio je Vesić uveren da ćemo već početkom naredne godine imati rasterećenije linije, bolji sistem, bolji i udobniji gradski prevoz, kao pravi servis građana.
Inače, Vesić kaže i da je povećan broj građana koji redovno plaćaju prevoz, što se vidi i po prihodu. Prošle godine u ovo vreme prihod je, naveo je, bio 500 miliona dinara od mesečnih karata, a u aprilu je taj iznos mesečne naplate, prošli mesec preko 750 miliona. To, međutim, nije dovoljno jer GSP-u su i dalje potrebne subvencije do 900 miliona dinara, koliko je neophodno za normalno funkcionisanje, rekao je Vesić i dodao da za to povećanje ima prostora. U prilog tome on je naveo da, na primer, od pola miliona građana prigradski prevoz redovno plaća svega 22 hiljade njih.