BIZARNI STATUSNI SIMBOLI: Sada su to satovi, a nekada crni zubi!

Wikipedia
Kroz istoriju, statusni simboli su dolazili i odlazili. Neki od njih su prilično bizarni - bar po našim standardima, ipak tada su oni bili nešto "nedostižno"

Verovatno možete da prepoznate statusne simbole kada ih vidite. To bi mogao da bude poslednji tehnološki gedžet, ime kreatora svuda po garderobi ili tašni ili možda blještav auto koji jedva može da se vozi.

Možda osećate sažaljenje prema savremenom svetu, ali ne brinite. Opsesija statusom nije ništa novo. Ljudi su oduvek bili primorani da pokažu svima ostalima koliko su super. Kroz istoriju, statusni simboli su dolazili i odlazili. Neki od njih su prilično bizarni - bar po našim standardima, ipak tada su oni bili nešto "nedostižno".

Wikipedia 
foto: Wikipedia

1. Društvene igre

Imati vremena sedeti i igrati društvene igre znači da ste dovoljno bogati da ne morate da provedete život naporno radeći u poljima. Društvene igre su takođe koristili kao diplomatski poklon između vladara, a mnoge su napravljene od skupih materijala i imale su mnoštvo detalja.

Wikipedia 
foto: Wikipedia

2. Crni zubi

Fenomen crnih zuba je zanimljiv jer se pojavljuje dva puta u istoriji. Počelo je u Japanu kao metod prevencije karijesa bojeći zube lakom. To je bilo viđeno kao znak lepote i punoletstva, a nakon "Edo" perioda, koji je rezervisan za plemstvo i aristokratiju. Crni zubi još uvek mogu da se vide u nekim oblastima jugoistočne Azije i danas.

Wikipedia 

3. Dugačke špicaste cipele

Špicaste cipele su bile "hit" pre nekoliko godina, ali čak i najluđi stilovi nisu bili ništa naspram stila 15. veka u Evropi. Špicevi na ovim cipelama bili su toliko dugački da su ponekad zaista smetale. Zakoni su usvojeni koji su diktirali dužinu za različite društvene klase: seljacima je dodeljeno ne više od 15 santimetara, dok je plemstvo moglo da nosi i do 60 santimetara.

Profimedia 
foto: Profimedia


4. Ananas

Imajući ananas u Evropi, gde ananas definitivno ne raste, znači da ste dovoljno bogati da možete uvezete robu iz udaljenih zemalja. Ljudi ih nisu jeli, umesto toga oni su ih prikazivali na zabavama tako da svako može da vidi koliko su bogati i to su radili sve dok ananas ne počne da truli. Ako ne mogu da priušte jedan, mogli ste da iznajmite!

Wikipedia 

5. Šećer

Kao i ananas, šećer je postao simbol da su ljudi u stanju da kupuju uvezene poslastice. Kako bi pokazali svoje bogatstvo, ljudi su počeli da stvaraju šećerne skulpture pod nazivom "suptilnost" (koje obično baš to i nisu bile), kao i ove bele oblike sa slike. Deserti sa tonom šećera su izmišljeni baš u to vreme, a neki od njih se idalje smatraju "fensi" kao recimo, puslice. Zanimljivo, da je upravo to dovelo do pojave karijesa i trenda crnih zuba, pa su ljudi počeli da trljaju čađ i mastilo na zube da se postigne efekat.

Wikipedia 

6. Ruševine

Svako zna da su ruševine tajanstvene i romantične, ali isto tako su obično zaglavljene na jednom mestu. Bogati ljudi u 18. i 19. veku imali su svoje lažne ruševine sagrađene na imanjima. One su bile poznate pod prigodnim imenom "gluposti" kao što je i dvorac sa slike koji je izgrađen u 18. veku kao ruševina. Da su ljudi tada imali Instagram, pretpostavljamo gde bi bili napravljeni svi selfiji.

Wikipedia 
foto: Wikipedia

7. Pustinjaci

Sve te lažne ruševine i srednjevekovna estetika jednostavno ne bi bila potpuna bez prisustva mističnog starca. U 18. veku, aristokrate su zapošljavale ljude kao lažne isposnike kako bi dodali atmosferu u njihovim baštama. Ovi ljudi su obično imali sobu, hranu i novac i smatra se da su po njima nastali moderni baštenski patuljci.

Wikipedia 
foto: Wikipedia

8. Rendgenski zraci

Kada su se prvi put pojavili rendgenski zraci, smatrani su za vrhunsku tehnologiju i skupu proceduru. Dakle, naravno, postali su moderni. Ljudi bi ih radili samo radi zabave i šou-a, često pred publikom. To je bilo pre nego što je iko bio ozračen radijacijom.

Možda će mnogo godina u budućnosti, neko napisati ovakav članak o pametnim telefonima, epl satovima, upadljivo brendiranoj odeći i svemu što sada povezujemo sa bogatstvom i popularnošću. Do tada, mislim da možemo da se složimo da nije loše zameniti statue i gnome pravim ljudima koji šetaju po bašti. E sad, kad bi još ljudi prestali da obožavaju tartufe...

(ViralNova)