Jedan čitalac Kurira poslao nam je fotografiju klima-uređaja iz autobusa na liniji 95, koji saobraća od Borče do Novog Beograda.
Na fotografiji se vide filteri na kojima se nakupila ogromna količina prašine i koji očigledno nisu skoro čišćeni.
- Filter klime u autobusu broj 95. Koliko će samo ljudi biti bolesno posle ove vožnje?! - poručio je čitalac.
Slavica Stevanović, menadžer za odnose s javnošću u JKP GSP „Beograd“, kaže da od ukupno 1.396 vozila, 621 poseduje klima-uređaj i da se oni „detaljno servisiraju, i to dva puta godišnje“.
- To podrazumeva da se kompresorima pod velikim pritiskom filter klime čisti, a ukoliko nije moguće da se detaljno očisti, filter se menja. Servisiranje i čišćenje filtera klime ne obavlja se u isto vreme na svim vozilima, već po pogonima sukcesivno i prema predviđenoj dinamici. U pogonima gde se nalaze klimatizovana vozila, nalaze se i stručni, obučeni timovi koji obavljaju servisiranje i čišćenje - poručuje Stevanovićeva, koja dodaje da je „krajem zimske sezone obavljeno generalno servisiranje i konzervacija pojedinih delova u sistemu kako bi se sprečilo njihovo propadanje tokom letnjeg režima hlađenja, kao da se isti postupak ponavlja krajem letnje sezone“.
(R. K.)
ČINJENICE
- Izvori virusa i bakterija
- Klima uređaji koji se ne održavaju na pravi način mogu predstavljati izvor brojnih bakterija i gljivica.
- Ovi organizmi izazivaju brojne infekcije disajnih puteva i bronhitis
- U njima se mogu naći i smrtonosni virus koksaki i opasna bakterija legionela.
- Mogu izazvati brojne alergije
- Stručnjaci kažu da se generalka klime treba obavljati jednom godišnje, dok se prašina s filtera treba uklanjati na svakih 15 danax