Pritisnuti, kao i svi građani ove države, brojnim problemima kako materijalne prirode tako i odnosom poslodavca prema njima, lošim uslovima rada, vozači u javnom prevozu sve više postaju potencijalne žrtve i tempirane bombe, saopštio je danas Sindikat Sloga- GSP.
Sindikat je u saopštenju upozorio na sve učestalije saobraćajne nezgode u kojima su učesnici vozila javnog gradskog prevoza i zahtevaju hitno preispitivanje i poništavanje odluke o produženju radnog vremena za vozače.
Sindikat traži i prispitivanje akta o proceni rizika, kao i pojačan inspekcijski nadzor kod privatnih prevoznika zbog nepoštovanja zakonskih propisa o dužini vremena upravljanja vozilom njihovih vozača.
Većina saobraćajnih incidenata nastala je kao posledica premora vozača, saobraćajnih gužvi i loših uslova rada, u više od 70 odsto vozila u javnom gradskom prevozu ne radi klima, upozorio je sindikat.
Rukovodstvo preduzeća je ranije donelo odluku o produžetku radnog vremena vozača na 8 sati dnevno, smatrajući da će time rešiti problem nedostatka vozača i uštedeti novac. Međutim, upozorio je sindikat, time je pored ušteda povećao i bezbednosni saobraćajni rizik za vozače koji sve više rade pod pritiskom, sa brojnim nametnutim obavezama i naredbama koje moraju da ispoštuju kako ne bi i za najmanji prekršaj radne obaveze dobili otkaz ugovora o radu.
Zbog toga je u poslednja dva meseca veći broj vozača napustio GSP, posebno nezadovoljnih zaradom što je još jedan pokazatelj da situacija nije dobra i da se nešto hitno mora promeniti, navodi sindikat.
Sindikat Sloga - GSP u saopštenju je najavio da će pred nadležnim sudom pokrenuti postupak za poništavanje Odluke o produženju radnog vremena za vozače, kao i Akta o proceni rizika zbog kršenja zakonskih propisa od strane poslodavca.