5 obaveznih pitanja pre kreiranja aplikacije
Velike kompanije žele mobilne aplikacije, jer tako postaju prisutne u svim kanalima komunikacije, pa su sigurnije u svoj uspeh. Manji preduzetnici aplikacije biraju zato da bi se lakše obratili specifično ciljanoj populaciji na način koji im je najbliži i najjednostavniji za upotrebu.
Činjenica je da je aplikacija odlična stvar. Ako se pametno osmisli, korisnici će je upotrebljavati, možda i svakodnevno. Ne postoji nijedan dovoljno dobar razlog zašto ne biste koristili aplikacije. Međutim, postoji nekoliko stvari koje obavezno morate da znate i pre početka rada na stvaranju aplikacije.
Zato, ako ste u poslu developera, ne zaboravite da sa poslodavcem pre početka rada razgovarate o sledećim pitanjima.
1. Pozicija – Spoljni saradnik
Nema mnogo kompanija (čak ni u svetu) koje imaju toliko razvijena odeljenja za digitalne komunikacije da same izrađuju svoje aplikacije. Ako ste vi ipak jedan od retkih, imajte u vidu da će vaš rad mnogo češće biti proveravan, usmeravan i komentarisan. Sa druge strane, poslodavac vam je uvek na oku, nema višednevnih čekanja na odgovore, a ideju možete da oblikujete i u hodu.
Ipak, mnogo češće ćete kao developer biti spoljni saradnik angažovan na projektu. Dobićete želje i zahteve od klijenta, imaćete više sastanaka i pokušaja da se dogovorite o svim pojedinostima, ali nakon svega toga – imaćete potpunu slobodu u radu. Sve dok poštujete rokove.
2. Uređaj
60 posto svih aplikacija na svetu koristi se na smartfonima (tj. „pametnim” telefonima). Sa druge strane, do 2017. će samo u Americi biti preko 900 miliona tableta. Na našim prostorima i dalje caruje Android, ali da li je baš to razlog da se zanemari Apple? Sve su to odluke koje donosi poslodavac, ali vaše mišljenje je u ovom pitanju vrlo važno.
Ukoliko ima sredstava, najbolje je sprovesti istraživanje na konkretnoj ciljnoj grupi. U Americi, na primer, mnogo je više korisnika Android platforme, ali znatno više, brže i lakše troše korisnici Apple proizvoda. Na kraju krajeva, svima je cilj prodaja.
3. Cilj
Vrlo konkretno: šta aplikacija treba da uradi? Ima više osnovnih pristupa: pomoć, zabava, informacije… Od toga zavisi i dalja razrada. Nekada je bolje napraviti dve ili više aplikacija i tako pokriti više ciljnih grupa, a u svakoj konkretnoj aplikaciji zadržati jednostavnost i izgleda i načina upotrebe. Naravno, konačna odluka je na klijentu.
4. Promet
Odlična aplikacija privlači mnogo novih korisnika (a vaš cilj jeste odlična aplikacija). Na vreme klijentu pomenite da je neophodno da korisnički servis bude uvek dostupan i (ako je potrebno) unapređen, veb-strana sa najnovijim podacima, a sve sistemske greške otklonjene. Ipak, ma koliko aplikacija bila dobra, i dalje sve zavisi samo od zadovoljstva korisnika.
5. Vizuelno rešenje
Kada se usaglase svi detalji, aplikacija treba da dobije i svoj konačni izgled. Klijent bi trebalo da vam iskaže svoje ideje o estetskom oblikovanju, funkcionalnoj strukturi interfejsa… Ne zaboravite na korporativne boje i unapred se dogovorite o njihovom (ne)korišćenju. Ostalo je na vama. Dobra ideja, dobar izgled i dobra navigacija – rešenje su za uspeh.
U svakoj saradnji najvažniji su: profesionalnost u odnosu (s obe strane), precizno definisani zadaci i neprestano poštovanje rokova. Ali preduslov jeste vaše znanje – dobro ispečen zanat i svest o profesionalnom okruženju.
Znanja koja kombinuju programerski zanat i realne okolnosti u kojima developeri rade mogu se steći upravo učenjem na realnim projektima. Takva vrsta obrazovanja danas je dostupna na kratkim, edukativnim programima iz domena razvoja mobilnih aplikacija. Možete ih pronaći ovde.