Kako da ostanete popularni u onlajn svetu
Niko ne voli da bude ostavljen. Posebno ne voli da bude – javno ostavljen. Još manje – da bude ostavljen na društvenim mrežama.
Nije lep osećaj kada vas neko ostavi. Iako, realno gledano, većinu svojih digitalnih prijatelja i obožavalaca ne poznajete, obaveštenje da neko više ne želi da čuje ili vidi šta vam se dešava ne prija. Još manje prija ako ste brend koji u svoj digitalni „život” mnogo ulaže.
Šta možete da uradite?
Kompanija SumAll, koja proučava postojanje brendova u digitalnom svetu, izdvojila je 12 ključnih saveta za „večnu ljubav” sa digitalnom zajednicom.
1. Ne preterujte
„Moja mačka.” „Moja mačka spava.” „Moja mačka jede.” „Moja mačka jede dok spava.” Da je ovako komunicirala osoba koju poznajete, odavno bi otišla na opciju „Hide.” Naravno da pratioci žele da saznaju više o vašoj robnoj marki, ali ne preterujte, budite odmereni.
2. Pravilo 30 minuta
Ako pratilac ima pitanje o vašem brendu ili proizvodu, potrudite se da mu odgovorite u roku od 30 minuta. Mejlovi mogu malo da sačekaju, ali na društvenim mrežama ignorisanje ili predugo čekanje na odgovor niko ne podnosi. Isto važi i za pritužbe!
3. Prava mera
80 posto zabave, 20 posto prodaje. Ukoliko zaista zabavljate svoje pratioce, rado će saslušati i ono što želite da im predstavite i prodate.
4. Obraćanje
Vaši pratioci su živi ljudi. Imaju ime i prezime (ili neki nadimak pod kojim žive onlajn). Zato u komunikaciji koristite „mi” ili još lepše – koristite „ti”, a kada odgovarate na pitanje pratioca, obratite mu se imenom.
5. Prostor
Ako ste već izabrali da pokrećete onlajn razgovore, ne budite sebični, već ostavite mesta i za druge. Ako pitate, ne odgovarajte sami. Budite spremni na nesuglasice i sukob stavova. Sve radite sa merom.
6. „Botovi” nisu popularni
Koliko god pratilaca da imate, nemate pravo da nekoga tagujete bez dozvole. U krajnjoj liniji, zato što mogu da vas prijave za nepropisno ponašanje ili da ste „bot”.
7. Haštag sa svrhom
Svaki brend ima svoje ključne reči i ideje. Zašto da ih upropastite? #Ne #radite #ovo. #Nikad.
8. Bez automatizma
Slanje poruka u ime brenda vrlo je snažno oruđe prodaje. Ne rizikujte da izgublite pratioce samo zato što svima šaljete „lične” generičke poruke.
9. Timski rad
Ako ste pronašli tekst ili sliku koji se savršeno uklapaju u kredo vašeg brenda, uvek navedite izvor. Danas je sve onlajn, nemoguće je da se laž ili svojatanje ne otkriju.
10. Sve po zasluzi
Ako se istinski ne trudite oko svojih pratilaca, nemojte očekivati da će se oni truditi oko vas. Bez korisnika nema ni brenda.
11. Nisu svi trendovi dobri
#tagsforlikes i slični haštagovi su isto što i selfi u kupatilu, s napućenim ustima. Da li ste zaista takav brend?
12. Za sve postoji vreme
Na kojoj god društvenoj mreži da vaš brend „živi”, postoje statistike o posećenosti i angažovanosti korisnika tih mreža. Proučite ih i verujte im. Učestalost postavljanja sadržaja na njima je tolika da pogrešno vreme postavljanja vašeg sadržaja znači i da će on biti zatrpan postovima drugih brendova.
Ukratko – kao i bilo koja druga vrsta društvenog života, tako se ni život vašeg brenda neće ni stvoriti niti razviti sam od sebe. Ne prepuštajte ga slučaju, a još manje treba da dopustite da bude onaj stidljivi klinac koji sam stoji u uglu. Ne zaboravite da se velike promene ne dešavaju preko noći i zato dobro osmislite svoju strategiju za predstavljanje svoje robne marke.
Ako niste u stanju da se sami bavite ovim aspektom poslovanja, potražite stručnjaka koji će od vašeg brenda stvoriti pokretača trendova koji pomera granice. Ili se po kratkom postupku obučite za takozvani community management.
O efektivnim programima koji vas za kratko vreme obučavaju za vođenje onlajn komunikacije i korišćenje društvenih mreža u marketingu, informišite se ovde.