ZAŠTO LJUDI ZAVODE: Psiholog identifikovao 6 glavnih razloga, a jedan tera na razmišljanje

Shutterstock
Kada kažemo ‘zastrašujući’ razlozi za zavođenje, mislili smo na zavođenje iz koristi. Ono se događa na radnom mestu, ali i izvan njega, a glavne protagonistkinje su – žene

Bili u vezi ili ne, zavođenje je dobro za vas. Ipak, nemojte to uzimati zdravo za gotovo jer je zavođenje mnogo kompleksnije nego što se čini, a razlozi zašto to činimo kreću se od onih logičnih do pomalo zastrašujućih.

U zaključcima pregleda literature o zavođenju iz 2004., profesor Dejvid Drajden Heningsen sa Univerziteta Severni Ilinois identifikovao je i kategorisao šest različitih motivacija za zavođenje, a poslednji je vrlo zanimljiv.

1. Seks: osobe pokušavaju da odvedu nekoga u krevet.
2. Zabava: osobe tretiraju zavođenje kao sport.
3. Istraživanje: osobe pokušavaju da vide kako bi bilo da su u vezi.
4. Odnos: osobe pokušavaju da povećavaju intimnost u vezi.
5. Ego: osobe pokušavaju sebi da podignu samopouzdanje.
6. Korist: osobe pokušavaju da dobiju nešto od druge osobe.

Profimedia 
foto: Profimedia

Žene su prave manipulatorke

Kada kažemo ‘zastrašujući’ razlozi za zavođenje, mislili smo na zavođenje iz koristi. Ono se događa na radnom mestu, ali i izvan njega, a glavne protagonistkinje su – žene.

U britanskoj studiji iz 1998. godine zaključeno je da žene zaposlene u ugostiteljstvu šefovi prisiljavaju da zavode goste kako bi se ponovo vratili i ostavljali bolje napojnice.

Prema studiji iz 1982. sprovedenoj na američkim studentima, otkriveno je da je 60 odsto studentkinja i 41 odsto studenata flertovalo s profesorima. Oko 75 odsto studenata mislilo je da zavođenje može da pomogne u podizanju ocena studentkinjama, a 50 odsto mislilo je da može da pomogne muškim studentima.
Shutterstock 
foto: Shutter


U anketi koja je 2007. godine sprovedena na 500 poslovnih žena, 86 odsto njih reklo je da bi “rado flertovale s muškim kolegama kako bi stvari bile po njihovom”. Studija iz 2008. pokazala je da su žene koje flertuju u poslovnim pregovorima doživljene kao omiljenije, ali manje verodostojne, a studija iz 2005. godine otkrila je da žene koje ne flertuju češće dobijaju promaknuća.

Bili iznenađeni ovim podacima ili ne, svakako su zanimljivi. Još je zanimljivije to što istraživanja o tome kako muškarci koriste flertovanje u poslu gotovo i ne postoje. Jedino što je zasad poznato o toj temi jeste da su muškarci koji zavode na poslu manje zadovoljni svojim poslom.

(Business Insider)