VOŽNJA PO BUDUĆNOSTI: Test jaris hibrid!

Mladen Radulović
Visoki napon: Hibridni pogon obezbeđuje nisku potrošnju i solidno ubrzanje. Ostali aduti „jarisa“ dobro su poznati

Da podsetimo, „Tojota“ je izmislila hibride. Kao vladar ove napredne tehnologije, kao od šale mogu da ubace ovakav pogon u bilo koji automobil. Budućnost uvek dobro miriše kada se nađemo za volanom „tojote“ koju pokreće sinergija struje i oktana!
Mladen Radulović 


I „jaris hibridu“ je, naravno, čuveni displej koji pokazuje raspodelu energije. Budućnost odmah, baš kao što je glasio čuveni slogan japanske fabrike. Auto se uključuje pritiskom na dugme, ali ništa ne remeti tišinu. Samo fijuk napona zuji kada se auto vozi polako. Tek kada se gas stisne jače, u pomoć pristiže benzinski agregat, pa auto pokreće energija oktana i napona. Čim vozač skine nogu s pedale gasa, benzinac se odmah gasi, dok se baterije pune. Za tridesetak godina ovako će izgledati saobraćaj, a podsetimo u toku je 2015!
Mladen Radulović 


Pod haubom je 1,5 benzinac sa 74 KS, kao i elektromotor od 60 KS. Sve zajedno, oko 100 konjskih snaga. Nije sportista, ali sasvim solidno ubrzava u gradu. Prosečna potrošnja se lako spušta ispod pet litara. Može da troši i litar manje, ali potrebno je biti maksimalno koncentrisan.

Samo jednu stvar zameramo osveženom „jaris hibridu“. Naime, zadnja svetlosna grupa je kao na standardnom modelu, u odnosu na staru varijantu sa „srebrnkastom“ nijansom. Ostalo je na visokom nivou, pre svega osećaj u vožnji. Auto je veoma upravljiv i agilan. Komande su mekane, sve je pregledno. Servo je idealno podešen, ergonomija odlična, sve je nadohvat ruke... Zameramo jer su pojedini delovi enterijera obloženi prosečnom plastikom.
Mladen Radulović 
Serijski... Kamera za vožnju u rikverc


Mesta ima sasvim dovoljno za četvoro odraslih putnika. Inteligentno je iskorišćen svaki kubni centimetar. I kad se visoki vozač „našteluje“, pozadi ostaje mesta, dok prtljažnik od 286 litara nije za potcenjivanje.

Mana hibrida je samo osnovna cena od 18.000 evra. Međutim, reč je o modelu recipročnom dizel-verziji sa „start-stop“ sistemom, parking senzorima i automatskim menjačem, koji prirodno dolazi s hibridom. To je samo osnovna cena za sve koji žele da osete budućnost.

Elektromobil
DVA KILOMETRA NA STRUJU

Hibridni pogon „jarisa“ lakši je za 42 kilograma od „prijusa“. Zbog cene je, umesto savremene litijum-jonske baterije, ugrađena jeftinija hibridna nikl-metal baterija. Samo na struju „jaris hibrid“ može da pređe dva kilometra. Inače, ovo je najjači „jaris“ na tržištu, pošto je za jednu konjsku snagu snažniji od modela 1,33 sa 99 KS.