2,7 METARA SAVRŠENSTVA: Kurir u Nemačkoj na prezentaciji smarta turbo DCT!

Aleksandar Bečić
Rezervisano za dvoje: Proizvođač je otišao bar dva koraka napred u odnosu na prethodni model

Kad jednom probate novi „smart fortu“ s turbomotorom od 90 KS i novim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom „tvinamik DCT“, shvatite da ste zakoračili u novu dimenziju gradskih automobila. U to smo mogli da se uverimo na test vožnjama organizovanim u Nemačkoj, u Kelnu, gradu u kojem na svakih sto stanovnika dolazi po jedan „smart“.

Aleksandar Bečić 
Tačkasto... Zadnja svetla govore da je pod karoserijom ozbiljan agregat


Kao što smo već pomenuli, ispod haube se našao novi vrhunski trocilindrični 0,9 turbobenzinac sa 90 „konja“ i 135 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uparen sa šestobrzinskim DCT menjačem. Kombinacija koja garantuje mnogo zabave, pogotovo kad se uzme u obzir veličina automobila i težina od 940 kilograma. Ubrzanja su ubedljiva, a automatika je precizna i tečna, savršena za rasterećenu vožnju. I odziv je dobar, pa pri jačem pritisku na papučicu gasa, u sinergiji s moćnom konjicom i pogonom na zadnje točkove, bukvalno katapultira maleni „smart“. Na raspolaganju su i dva režima vožnje, eko i sport, između kojih postoji osetljiva razlika u dinamičnosti.

Aleksandar Bečić 


Ono što nas je posebno impresioniralo jeste ponašanje na drumu. Stabilnošću, udobnošću, odličnom izolacijom i načinom na koji guta kilometre, novi „smart“ ostavlja bez daha za jedno tako malo vozilo. Pokušaj da ga „naljutimo“ u ozbiljnim krivinama nije uspeo, a bez problema je jurcao i po auto-putu.

Aleksandar Bečić 
Poznata kabina... Potreban je period navikavanja na „inteligentne“ funkcije


Zaključak je da je proizvođač otišao bar dva koraka napred u odnosu na prethodni model. Kad se tome dodaju odlični turbomotor i DCT menjač, utisak je još jači.

Stvoren za grad
ŠAMPION PROSTORA

Evropski vozač u proseku potroši deset minuta i pređe 4,5 kilometara tražeći parking-mesto. To sa „smartom“ nije problem jer je „fortu“ verzija zadržala dužinu od samo 2,7 metara, a krug okretanja je neverovatnih 6,95 metara.

Vrhunski sistemi
BEZBEDAN

Uprkos dimenzijama, novi „smart“ spada u najbezbednija gradska vozila. Tome doprinose posebna konstrukcija, brojni vazdušni jastuci, ABS, ASR i ESP poslednje generacije, sistem za intervenciju prilikom iznenadnih udara vetra, sistem upozorenja na čeoni sudar, upozorenje prilikom izlaska iz kolovozne trake i drugo. Tu je je i info sistem s „mirorlink“ tehnologijom.