UGLEDAJTE SE NA NJIH I USPEĆETE: 6 navika koje krase kreativne i uspešne ljude

Thinkstock
Ovih šest strategija su se izdvojile zato što imaju moć da promene način na koji mislite o svojoj kreativnosti

Neki od najuspešnijih ljudi imaju po malo čudne navike koje su ih unapredili u kreativnom smislu. Tom prilikom, Trevis Bredberi je odlučio da pomogne svima da razviju ssvoju kreativnost i postanu uspešniji, te je otkrio neke zanimljive stvari.

Trošim mnogo vremena i energije na pisanje knjiga i održavanje moje kompanije inovativnom. Razvio sam opsesiju sa istorijski kreativnim umovima u nadi da ću naučiti neke trikove da proširim svoju kreativnu produktivnost.

Neke od stvari koje sam naučio su uspešnije od drugih, a neke su suviše čudne da bi ih probao.Stiv Džobs, na primer, imao je rutinu da sedi na wc šolji i da potapa noge u vodu, dok ne dođe do nove ideje. Jokiro Nakamatsu(izumitelj flopi diskete) je ronio duboko ispod površine vode dok njegov mozak ne počne da gubi kiseonik, pa je dobijao ideje pod vodom.

Stavio sam čudne ideje po strani, razvio sam prilično dobro razumevanje za navike kreativnih umova u istoriji. Kako postoji mnogo zajedničkih stvari kod svih ovih ljudi, odlučio sam da pretočim njihove navike u strategije koje svi mogu da prate.

Šest od ovih strategija su se izdvojile zato što imaju moć da promene način na koji mislite o svojoj kreativnosti.

Dajte im šansu i dostićićete nove nivoe kreativnosti.

1) BUDITE SE RANO

Misu svi kreativni umovi jutarnji ljudi. Franc Kafka je imao naviku da ostaje budan cele noći i da piše. Vilijam Stajron se budio u podne svakog dana smatrajući da je njegova jutarnja rutina da ostane još koji sat u krevetu da razmišlja.
Međutim, većina kreativnih mislilaca se budi ujutru. Lista „jutarnjih“ ljudi seže od Bendžamin Freklina preko Hauarda Šulca do Ernesta Hemingveja, iako se oni nisu budili rano iz istih razloga. Frenklin je rano ustajao da bi planirao svoj dan, dok je Šulc koristio vreme da šalje motivacione mejlove zaposlenima. Ernest Hemingvej je ustajao u pet ujutru da bi rano počinjao sa pisanjem. Rekao je: „ Ne postoji niko ko može da vas uznemirava i prijatno je i hladno, a zagrejete se dok pišete.“Trik je da svako jutro ustajete u isto vreme i da izbegavate „dremke“, ne važno koliko se umorno osećate. Prvih dana ćete biti umorni, ali privićićete se brzo.

Shutterstock 
Foto: Shutterstock

2) VEŽBAJTE REDOVNO

Postoji mnogo dokaza koji pokazuju prednosti vežbanja. Kada se dobro osećate fizički, možete lakše da se fokusirate i budete kreativniji. Vežbe vas takođe teraju da se odvojite od osnovnih dnevnih aktivnosti. Studija sa Stenford univerziteta je pokazala da 90 odsto ljudi bude kreativnije nakon što odrade dobar trening.
Kompozitori Čajkovski i Betoven su redovno šetali, a oni su važan deo istorije.

3) DRŽITE SE STRIKTNOG RASPOREDA

Čest se smatra da, ako želimo da budemo kreativni, da moramo da živimo bez strukture i bez potrebe da radimo nešto nametnuto, ali navike veoma uspešnih ljudi govore suprotno. Činjenica je da su najkreativniji ljudi oni koji planiraju svoje dane rigorozno. Psiholog Vilijam Džejms je opisao uticaj rasporeda na kreativnost i reako da jedino uz pomoć rasporeda možemo da „oslobodimo naše umove da bi unapredili interesantna polja aktivnosti.“

4) ZADRŽITE SVOJ DNEVNI POSAO

Kreativnost se javlja kada kreirate za sebe a ne za nekoga drugog. Kreativnost postaje teža kada vaš život zavisi od onoga što kreirate. Možda zato mnogo uspešnih i kreativnih ljidi zadržava svoje poslove. Mnogi od njih, kao što je Stiven King koji je bio nastavnik u školi, dožive uspeh dok su zauzeti od devet do pet.
Dnevni poslovi nas drže finansijski sigurnim, a posle njih imamo slobno vreme da kreiramo. Vilijam Folkner je radio u elektrani dok je pisao „ Kad ležah na samrti“, a muzičar Filip Glas je radio ka vodoinstalater.

Shutterstock 
Foto: Shutterstock

5) NAUČITE DA RADITE SVUDA I U SVAKOM TRENUTKU

Mnogo ljudi radi samo na jednom mestu, verujući da je u praksi nemoguće da odrade posao na drugom mestu. Stajanje u mestu može da vas unazadi. Studije su pokazale da okruženje utiče na produktivnost i kreativnost. E.B. Vajt, autor „Šarlotine mreže“ je rekao: „ Pisac koji čeka za idealne uslove pod kojima može da radi će umredi bez reči na papiru.“ To može da se odnosi i na kreativni rad. Ako čekate dok ne nađete savršeno mesto i idealno vreme, to idealno vreme nikada neće doći.Stiv Džobs je počeo sa „Apple“-om u maminoj garaži, a J.K. Rouling je napisala prve ideje za „Hari Potera“ na salveti u vozu. Kada imate kreativnu ideju, bacite se u akciju što pre.

6) NAUČITE DA SU KREATIVNE BLOKADE SAMO ODUGOVLAČENJE

Dokle god vaše srce kuca, imate mogućnosti da dođete do novih ideja. Možda nisu uvek najbolje, ali najveći neprijatelj kreativnosti je neaktivnost.

Jedini način da ostanete kreativni je da nastavite da se krećete unapred.

Shutterstock 
Foto: Shutterstock

(businessinsider.com)