BEOGRAD - Verujte mi, ja sam vođa, radim za vas!
To su poruke kojima političari žele da osvoje glasače dok im se s bilborda osmehuju, mašu rukama, čuče sa seljakom zagledani u zemlju... Psiholog Žarko Trebješanin i direktor marketinške agencije „Pragma“ Cvijetin Milivojević za Kurir su tumačili šta nam neverbalnim gestovima s panoa sugerišu lideri partija.
Boris Tadić (DS): Državnik, ali i jedan od nas
Trebješanin: Sugeriše da je predsednik, ali i običan čovek - zajedno s nama deli krizu i nedaće. Na fotografijama sa seljakom pokazuje da stavlja akcenat na razvoj poljoprivrede, slika s dečakom simbolizuje budućnost, dok bilbord gde je na smotri, kraj garde, strogog pogleda, podvlači državnički karakter i autoritativnost.
Milivojević: Tadić se oslanja na parolu DS da nema velikih reči, bajki o dolasku kompanija koje će zaposliti hiljade ljudi, nego se treba baviti onim što nas tišti. Obraća se običnom čoveku i poručuje da se moramo oslanjati na sopstvene resurse.
Milivojević: Nema ga da ne bi iritirao neke razočarane birače koji nisu dobili 1.000 evra. Zalaže se za decentralizaciju i bilo bi glupo da je na bilbordima u Novom Sadu, Kragujevcu...
Milivojević: Naprednjacima DS spočitava da nemaju kadar, a Nikolić i Vučić ispred mnoštva saradnika relaksiraju nepoverljive birače pokazujući da imaju timove da preuzmu poluge vlasti u državi i Beogradu.
Milivojević: Nema spontanosti. Robuje savetima konsultanata jer, ma koliko se trudio da bude prirodan kada komunicira sa seljacima, decom, vidi se da je to naučeno.