Saveti za HR menadžere

Kako iskoristiti komunikaciju kao lek za poboljšanje poslovanja

Pr
Da li ste se posle ispraznog razgovora ili partije tračeva osećali loše, sumorno, bez energije? To je znak da ste prisustvovali destruktivnoj komunikaciji koja vas je umorila. Neproduktivnost koja je proizvod destruktivnih odnosa prenosi se na sve aspekte života: porodicu, prijatelje, vreme za lične potrebe, na posao i može imati uticaja na nastanak depresije, straha, hroničnog stresa.

Komunikacija je bitan deo poslovanja. Za sektor ljudskih resursa komunikacione veštine su jedan od glavnih alata. HR menadžeri moraju da budu u svakodnevnom kontaktu sa zaposlenima, a od njihove komunikacije umnogome zavisi produktivnost cele firme.

Džordžija Evers, stručnjak za komunikacije i marketing, u „Harvard Business Review“ navodi da su radna okruženja koja promovišu podsticajne interakcije profitabilnija – zaposleni manje odsustvuju, a više su angažovani, produktivni i srećni. Zato je veoma važno da uklonite svaku destruktivnu konverzaciju.Sa druge strane, ljudi često nisu destruktivni namerno. Takav stav im je postao navika. Kultura i okolina, način života ili okolnosti različite osobe oblikuju na različite načine.

Kao HR menadžer ne treba da zaboravite da najveća snaga i potencijal leže u vama. Ako želite da promenite ponašanje i komunikaciju među zaposlenima, vi treba da podstaknete promene.Tri koraka za eliminisanje destruktivnih razgovora i usvajanje konstruktivne komunikacije.

1. Detektujte destruktivne razgovore
Budite svesni toga kako se osećate za vreme nekog razgovora: uzbuđeno ili potišteno? Da li osećate da vas zaposleni sa kojima razgovarate cene i poštuju? Ako nije tako, vrlo je moguće da ste i sami negde napravili grešku.

Da biste postigli zdravu komunikaciju ponekad je dobro da skinete masku korporativne i poslovne osobe. Ljudi često ne uspevaju da se povežu sa korporativnim porukama. Takođe ih nekad doživljavaju kao „prazne priče“ i upravo odatle potiče njihova destruktivnost.

Pokušajte da im se ne obraćate u frazama, već autentično i lično. Autentične poruke će im pomoći da i oni shvate vas, kao i vaše namere da i njih i posao vodite u najboljem smeru.

2. Inspirišite konstruktivne razgovore
Konstruktivni razgovori su podsticajni, smisleni i korisni. To znači da se, nakon što ste završili razgovor, osećate dobro, možda i bolje nego pre razgovora. Tako bi trebalo da se osećaju i vaši zaposleni.

Svaki razgovor ima neku svrhu. Iako je posao u pitanju, u fokusu ne moraju biti samo poslovne teme, već i one opuštajuće… Važno je da zrače pozitivnom energijom i da na vašu okolinu deluju isto tako – podsticajno i motivišuće. Činjenice i brojevi neće tako delovati. Priče i iskustva hoće. Tražite od zaposlenih da podele svoje priče. Koristite njihovo iskustvo kao temelj za dijalog, ali i za razumevanje ponašanja koje želite da podstaknete i kojim ćete izbeći ona koja predstavljaju opasnost i tako poboljšati komunikaciju.

Ovakve priče i razgovori će imati jak uticaj na pozitivnu atmosferu, ali i na ponašanje koje će doprineti ostvarenju strateških ciljeva.

3. Komunikacija je dijalog, a ne monolog.
Nakon što ste motivisali svoj tim i ostvarili dobru komunikaciju, možete lakše da pristupite objašnjavanju, strateškim odlukama i svojim planovima koji nose veću težinu. Da biste edukovali i ispravno uputili ljude u vaše strategije, bitno je da im jasno pokažete njihovu ulogu u uspešnom izvršenju.

Vrlo je važno da se sve poruke upućuju kroz dijalog, a ne monologom. Manje grupe su uvek pogodnije, jer zaposleni mogu da donose svoje zaključke i osećaju da doprinose u tome kako se pojedina rešenja upotrebljavaju i unapređuju.

Ako volite da radite sa ljudima, znate da komunicirate i stvarate dobru atmosferu, karijera u HR menadžmentu je odličan izbor za vas. Odeljenje ljudskih resursa postaje neizostavan sektor u firmama svih veličina. Stručnjak iz ove oblasti može da radi i kao konsultant u raznim okruženjima. Ova pozicija je u poslednje vreme pogotovo privlačna za žene, jer i poslodavci i zaposleni žene često doživljavaju kao brižnije, pristupačnije i komunikativnije.

Više o tome kako ćete postati uspešan menadžer ljudskih resursa možete saznati ovde.