Kako iskoristiti komunikaciju kao lek za poboljšanje poslovanja
Komunikacija je bitan deo poslovanja. Za sektor ljudskih resursa komunikacione veštine su jedan od glavnih alata. HR menadžeri moraju da budu u svakodnevnom kontaktu sa zaposlenima, a od njihove komunikacije umnogome zavisi produktivnost cele firme.
Džordžija Evers, stručnjak za komunikacije i marketing, u „Harvard Business Review“ navodi da su radna okruženja koja promovišu podsticajne interakcije profitabilnija – zaposleni manje odsustvuju, a više su angažovani, produktivni i srećni. Zato je veoma važno da uklonite svaku destruktivnu konverzaciju.Sa druge strane, ljudi često nisu destruktivni namerno. Takav stav im je postao navika. Kultura i okolina, način života ili okolnosti različite osobe oblikuju na različite načine.
Kao HR menadžer ne treba da zaboravite da najveća snaga i potencijal leže u vama. Ako želite da promenite ponašanje i komunikaciju među zaposlenima, vi treba da podstaknete promene.Tri koraka za eliminisanje destruktivnih razgovora i usvajanje konstruktivne komunikacije.
1. Detektujte destruktivne razgovore
Budite svesni toga kako se osećate za vreme nekog razgovora: uzbuđeno ili potišteno? Da li osećate da vas zaposleni sa kojima razgovarate cene i poštuju? Ako nije tako, vrlo je moguće da ste i sami negde napravili grešku.
Da biste postigli zdravu komunikaciju ponekad je dobro da skinete masku korporativne i poslovne osobe. Ljudi često ne uspevaju da se povežu sa korporativnim porukama. Takođe ih nekad doživljavaju kao „prazne priče“ i upravo odatle potiče njihova destruktivnost.
Pokušajte da im se ne obraćate u frazama, već autentično i lično. Autentične poruke će im pomoći da i oni shvate vas, kao i vaše namere da i njih i posao vodite u najboljem smeru.
2. Inspirišite konstruktivne razgovore
Konstruktivni razgovori su podsticajni, smisleni i korisni. To znači da se, nakon što ste završili razgovor, osećate dobro, možda i bolje nego pre razgovora. Tako bi trebalo da se osećaju i vaši zaposleni.
Svaki razgovor ima neku svrhu. Iako je posao u pitanju, u fokusu ne moraju biti samo poslovne teme, već i one opuštajuće… Važno je da zrače pozitivnom energijom i da na vašu okolinu deluju isto tako – podsticajno i motivišuće. Činjenice i brojevi neće tako delovati. Priče i iskustva hoće. Tražite od zaposlenih da podele svoje priče. Koristite njihovo iskustvo kao temelj za dijalog, ali i za razumevanje ponašanja koje želite da podstaknete i kojim ćete izbeći ona koja predstavljaju opasnost i tako poboljšati komunikaciju.
Ovakve priče i razgovori će imati jak uticaj na pozitivnu atmosferu, ali i na ponašanje koje će doprineti ostvarenju strateških ciljeva.
3. Komunikacija je dijalog, a ne monolog.
Nakon što ste motivisali svoj tim i ostvarili dobru komunikaciju, možete lakše da pristupite objašnjavanju, strateškim odlukama i svojim planovima koji nose veću težinu. Da biste edukovali i ispravno uputili ljude u vaše strategije, bitno je da im jasno pokažete njihovu ulogu u uspešnom izvršenju.
Vrlo je važno da se sve poruke upućuju kroz dijalog, a ne monologom. Manje grupe su uvek pogodnije, jer zaposleni mogu da donose svoje zaključke i osećaju da doprinose u tome kako se pojedina rešenja upotrebljavaju i unapređuju.
Ako volite da radite sa ljudima, znate da komunicirate i stvarate dobru atmosferu, karijera u HR menadžmentu je odličan izbor za vas. Odeljenje ljudskih resursa postaje neizostavan sektor u firmama svih veličina. Stručnjak iz ove oblasti može da radi i kao konsultant u raznim okruženjima. Ova pozicija je u poslednje vreme pogotovo privlačna za žene, jer i poslodavci i zaposleni žene često doživljavaju kao brižnije, pristupačnije i komunikativnije.
Više o tome kako ćete postati uspešan menadžer ljudskih resursa možete saznati ovde.