Test

DECENIJE U VRHU: Vozili smo folksvagen polo!

Foto: Mladen Radulovic
Slavi četiri decenije prvi „polo“ rođen je 1975. s motorom od 0,9 litara, četiri cilindra i 40 konjskih snaga. Sad je legenda i nalazi se u vrhu klase

Odoh u višu klasu, poručuje „VW polo“! Tako glasi slogan kampanje povodom četiri decenije prvog „folksvagen pola“. Bilo je i očekivano, jer ovaj mališan 40 godina kuca na vrata „golf klase“, svog starijeg brata. Prvi „polo“ rođen je 1975, s motorom od 0,9 litara, četiri cilindra i 40 konjskih snaga. Ostalo je legenda!
Foto: Mladen Radulovic
Izolacija kabine... Nijedan trocilindrični agregat nije bolje utišan nego što je slučaj kod „pola“

Sada ima jedan cilindar manje, 1.200 ccm i 90 konjskih snaga u modelu sa testa Kurira. Sa oznakom TFSI postiže uverljive performanse. Direktno ubrizgavanje omogućava odlično ubrzanje od 10,8 sekundi do stotke. Za pohvalu je i elastičnost, jer ovaj agregat trpi niske obrtaje, a uz to u gradu troši oko 6,5 litara, bez preterane štednje na gasu.

Izgled je takođe jaka karta „pola“. Iako manji, ima lepšu „njušku“ od „golfa“. Tanka prednja svetla, kockaste linije i upadljiva zadnja svetlosna grupa čine skladnu i modernu celinu.

Osim estetskih izmena, „VW polo“, koji je restilizovan prošle godine, ima bolje i preciznije upravljanje. Servo je pojačan i lakše se „mota“ nego prethodnik. Komande su jednostavne, osvetljenje elegantno, materijali kvalitetni. Prostranost je među najjačima u klasi, iako dužina ne premašuje četiri metra.
Foto: Mladen Radulovic

Naravno, zameramo što u modelu sa testa nema komandi audio-uređaja na volanu, što ide uz renome kakav ima. Nema ni nema kameru pozadi, što je već standardna oprema brojnih konkurenata.

„Polo“ se na putu ponaša veoma dobro. Upija neravnine, a vešanje je podešeno na „francuski“, pa je udobniji od većine nemačkih vozila. Stabilnost je solidna i pri jačem skretanju lako se koriguje. Testirani model sa 1,2 TSI agregatom košta oko 13.500 evra.Najvažnije je to da je opšti utisak veoma dobar i da „polo“ s razlogom poručuje da je spreman za višu klasu.
Foto: Mladen Radulovic

Bogatije
OSNOVNA OPREMA

Spisak serijske opreme već od osnovnog nivoa (trendlajna) bogatiji je nego kod prethodne generacije. Na spisku su klima-uređaj, centralna brava s daljinskom komandom, svetla za maglu napred, elektropokretni retrovizori s mogućnošću grejanja... Na spisku serijske opreme nalaze se i sve nemetalik boje (bela, crvena, crna, siva i plava), ESP, ASR.