Potvrda da je struja odlična alternativa gorivu
TEST AURIS HIBRID: Budućnost pod naponom
Svemirski enterijer, odlična upravljivost i niska potrošnja veliki su argument, ali visoka cena i dalje je veliki problem
Ponovo vozimo po budućnosti! Ovo je „Tojotin“ teren, ekskluziva koja traje od 1995. godine!
Podsetimo, 1993. administracija SAD obezbedila je milione dolara za alternativne izvore energije, a novac je podeljen samo američkim fabrikama. Dve godine kasnije sve što su uradili bilo je „ništa“, ali „Tojota“ je napravila koncept „prijus“, najrevolucionarnije vozilo na planu prelaska na električni pogon. Dve godine kasnije on je postao serijski model.
Podsetimo, 1993. administracija SAD obezbedila je milione dolara za alternativne izvore energije, a novac je podeljen samo američkim fabrikama. Dve godine kasnije sve što su uradili bilo je „ništa“, ali „Tojota“ je napravila koncept „prijus“, najrevolucionarnije vozilo na planu prelaska na električni pogon. Dve godine kasnije on je postao serijski model.
Foto: Maladen Radulovic
„Tojota“ je i danas neprikosnoveni vladar ove tehnologije. Harizma vožnje budućnosti jedan je od glavnih preduslova faktora „uživanje u vožnji“. Savršenstvo se odlično oseća za volanom „auris hibrida“. Enterijer je u svemirskom stilu, posebno jer je tu čuveni displej koji u svakom momentu pokazuje trenutnu raspodelu energije. Materijali su kvalitetni, kabina otmena, ergonomija odlična. Ipak, postoji i problem. Premda je sve elektrifikovano, nema točkića za pojačavanje i smanjivanje zvuka, što nikako nije dobro.
Foto: Maladen Radulovic
Vozač je ipak u velikoj prednosti jer uživa u svakom kilometru. „Auris“ jednostavno klizi po putu, veoma je upravljiv, servo je snažan... Ubrzanje od 10,9 sekundi do stotke ne nudi sportske performanse, ali ubrzanja za grad su dovoljna. Zameramo jer ESP reaguje preventivno, pa odmah „seče“ bilo kakvu nameru vozača da se zabavi sportskim stilom.
Foto: Maladen Radulovic
Hibridni sistem „auris“ deli sa „prijusom“ treće generacije. Ima 1,8 benzinac i elektromotor, a ukupna snaga zaokružena je na 100 kilovata, to jest 136 „konja“. Podsetimo, logika u hibridima suprotna je dosadašnjem poimanju potrošnje. U gradskoj gužvi „auris“ troši manje jer ide samo na struju. Ako vozač jače pritisne gas, u pomoć pristižu oktani. Skup dve vrste pogona naziva se sinergija. Na testu smo u proseku trošili oko 5,6 litara u gradu, ali se ovaj broj lako može smanjiti za jedan litar.
Foto: Maladen Radulovic
Na kraju priče o savršenstvu dolazimo do najveće mana „auris hibrida“. Osnovna cena je 24.300 evra, sa bogatim paketom opreme, a nažalost, država nema sluha za „zelena“ vozila i jedna smo od malobrojnih u svetu koja ne daje subvencije za ovu klasu.