Vozila su danas kompjuteri na točkovima
UPAD U SISTEM: Hakeri preuzeli kontrolu nad autom i usmerili ga u kanal!
Dvojica eksperata dokazala da mogu da usmere vozilo bilo gde i isključe i kočnice
Automobili su danas kompjuteri na točkovima i veoma su podložni upadu hakera!
Ovu činjenicu su, nažalost, dokazala dva eksperta za računarsku bezbednost Kris Valasek i Čarli Miler. Oni su, naime, novinaru časopisa Vajerd to i pokazali tako što su iz svoje sobe putem interneta „upali“ u automobil tokom vožnje!
Napravili haos
Uradili su sledeće: pojačali su muziku na maksimum, a onda su mu onemogućili da vidi saobraćaj tako što su uključili pranje vetrobrana, odnosno sipali vodu na šoferku. Da ne shvati da se šale, isključili su mu automobil nasred puta! To nije bilo sve. Na parkingu su mu isključili kočnice i naterali ga da sleti u kanal, jer su uspeli da preuzmu kontrolu nad upravljačem s obzirom na to da automobil ima mogućnost samostalnog parkiranja!
Oni su iskoristili „rupu“ u „Krajslerovom“ multimedijalnom sisemu „Jukonekt“, koristeći običan „Android“ mobilni telefon i laptop. Pomoću posebnog koda koji su razvili, uspostavili su kontrolu nad „flaj-baj-vajer“ sistemima u vozilu, uključujući kočnice, motor, pa čak i upravljač. To nije bio prvi primer jer je isto nedavno urađeno upadom u sistem „Konsited drajv“ (BMW) pomoću signala mobilnog telefona. Isti princip rada koristi „Dženeral motorsov“ sistem „Onstar“, a tu su i „Tojota sejfti konekt“, „Ford sins“, „BMW asist“, „Mercedes embrejs“, „Sitroen etač“...Samo nekoliko u svetu
Za utehu, ovakvu operaciju može da izvede tek nekoliko ljudi na svetu, a potrebno je i dovoljno vremena. Zabrinjava to što je izvesni Endi Dejvis iz Mančestera, koristeći jeftine elektronske komponente i laptop, napravio malu digitalnu radio-stanicu (DAB). S obzirom na to da DAB signal u sebi nosi podatke, tekst i sliku koja se projektuje na ekranu radija. Zavisno od jačine odašiljača, moglo bi da se hakuje više automobila odjednom, tvrdi Dejvis.
Ovu činjenicu su, nažalost, dokazala dva eksperta za računarsku bezbednost Kris Valasek i Čarli Miler. Oni su, naime, novinaru časopisa Vajerd to i pokazali tako što su iz svoje sobe putem interneta „upali“ u automobil tokom vožnje!
Napravili haos
Uradili su sledeće: pojačali su muziku na maksimum, a onda su mu onemogućili da vidi saobraćaj tako što su uključili pranje vetrobrana, odnosno sipali vodu na šoferku. Da ne shvati da se šale, isključili su mu automobil nasred puta! To nije bilo sve. Na parkingu su mu isključili kočnice i naterali ga da sleti u kanal, jer su uspeli da preuzmu kontrolu nad upravljačem s obzirom na to da automobil ima mogućnost samostalnog parkiranja!
Oni su iskoristili „rupu“ u „Krajslerovom“ multimedijalnom sisemu „Jukonekt“, koristeći običan „Android“ mobilni telefon i laptop. Pomoću posebnog koda koji su razvili, uspostavili su kontrolu nad „flaj-baj-vajer“ sistemima u vozilu, uključujući kočnice, motor, pa čak i upravljač. To nije bio prvi primer jer je isto nedavno urađeno upadom u sistem „Konsited drajv“ (BMW) pomoću signala mobilnog telefona. Isti princip rada koristi „Dženeral motorsov“ sistem „Onstar“, a tu su i „Tojota sejfti konekt“, „Ford sins“, „BMW asist“, „Mercedes embrejs“, „Sitroen etač“...Samo nekoliko u svetu
Za utehu, ovakvu operaciju može da izvede tek nekoliko ljudi na svetu, a potrebno je i dovoljno vremena. Zabrinjava to što je izvesni Endi Dejvis iz Mančestera, koristeći jeftine elektronske komponente i laptop, napravio malu digitalnu radio-stanicu (DAB). S obzirom na to da DAB signal u sebi nosi podatke, tekst i sliku koja se projektuje na ekranu radija. Zavisno od jačine odašiljača, moglo bi da se hakuje više automobila odjednom, tvrdi Dejvis.
Činjenice
KAKO JE MOGUĆE HAKOVATI AUTO
pomoću USB
preko blututa
putem vaj-faja
putem interneta
pomoću mobilne mreže
koristeći signal digitalnog radija