Danas je sve drugačije. Danas brend pre svega živi kroz društvene mreže. I korisnici žele da rade za brend koji vole, koriste ili kome veruju. Danas svi imaju mišljenje i nije im problem da ga učine javnim.
Bernadet Dživa, strateg za brendiranje u kompaniji „Stori of teling”, kaže da marketinški sektor već dugo nije odeljenje posvećeno određenom cilju –- nego radi na tome kako da brend podsticajno deluje na svoje potrošače. Razlika između dobre ideje i komercijalnog uspeha leži samo u kontekstu – u razumevanju toga kome je proizvod namenjen, u znanju toga šta korisnici zaista žele i u ideji kako će im nov proizvod baš to pružiti.
Ukratko – ne terajte ljude da vole vaš brend, već napravite brend koji će ljudi voleti. To je sve.
Ipak, svaki brend ima svoju priču. Mora da je ima, jer bez priče nema ni srži, ideje u koju će se korisnici zaljubiti. Zato izdvojte malo (ili mnogo) vremena i za svoj – nov ili postojeći – brend napišite odgovor na svaki od ovih pet pitanja i zahteva.
1. Ko ste vi i šta radite?
Ovo pitanje je mnogo komplikovanije nego što mislite. Treba da kažete čime se bavite, ali da kroz to i jasno date do znanja po čemu ste drugačiji, posebni – zbog čega ste pravi izbor za nekog korisnika.
Neka vaše objašnjenje bude lično. To ne mora nužno da znači personalizovano, ali mora da bude rečeno jezikom koji je blizak vašim korisnicima. Ako im je bilo šta nejasno – vaš brend nije za njih. I, naravno, morate da pružite ono što ste obećali. Ne postoji druga šansa za izneverena očekivanja korisnika.
2. Ko čini vašu ciljnu grupu?
Zapišite sve osobine i pojedinosti koje verno opisuju vašu ciljnu grupu: godine, pol, interesovanja, iskustva, kretanja, poznavanje tehnologije, potrebe… – sve. Samo tako možete da napravite plan komunikacije.
Stručnjaci sa BusinessAcademy u Beografu istuči – Vrlo je različit pristup kad se vaš brend obraća studentkinjama koje su otišle u drugi grad ili kada težite da doprete do domaćica koje vole da budu u trendu. U idealnom svetu, vi ili jeste deo vaše ciljne grupe ili svoju ciljnu grupu zaista odlično poznajete. Samo tako na sve komunikacijske izazove možete da odgovorite prirodno i iskreno, a potrošači to uvek prepoznaju.
3. Vaš brend jeste lična stvar
Vaša lična stvar. Korisnici se vezuju za ljude, ne za poslovanje. Zato sve i treba da bude lično. Dajte uvid u neke detalje iz svog privatnog života (dozirano i sa merom).
Predstavite se na veb strani svog brenda, recite kako je ideja za vaš brend nastala, šta vas inspiriše… Pokažite svojim korisnicima da iza brenda stoji čovek od krvi i mesa, s kojim mogu da se poistovete.
4. Ostanite profesionalni
Da bi poverenje između vašeg brenda i korisnika opstalo, morate da budete profesionalni. Znak i logotip, vizitkarte, veb strana – morate da mislite o svemu. I o strategiji. Sve morate da organizujete kao da sledeću priliku nećete imati bar pet godina. Ponašajte se prema svom brendu upravo onako kako želite da se i korisnici odnose prema njemu. I nikada ne odustajte od postavljenog plana.
5. Nađite svoj prostor
Nišu. Ugao. Svoje mesto pod poslovnim suncem. Zovite to kako god želite. U stvari, u današnjem poslovanju to znači da treba da pronađete svoju društvenu mrežu. Tviter je za poruke (i haštagove, ali oprezno sa njima), Instagram za fotografije, a Fejsbuk za aktivacije.
Štagod da izaberete, morate redovno da osvežavate sadržaj profila svog brenda. Stalno radite na tome da dokažete da je određeni prostor baš vaš. Time ćete i biti zanimljivi svojim korisnicima, ali ćete i konkurenciju držati dalje od sebe. Zamislite nov brend patika koji u potpunosti oponaša sve što radi npr. Najki – on nema nikakve šanse za uspeh, jer je sve već viđeno.
Vrlo je jednostavno, zar ne? Svakoga dana dajte po jedan odgovor. Petog dana – stvorili ste brend. Pa, ne baš. Ali za pet dana možete da osmislite jasnu strategiju i načine kako da pozicionirate svoj brend u onlajn svetu. Što je mnogo više nego što većina novih brendova radi. Nakon nekog vremena i mnogo uloženog truda i rada, postaćete onaj koji pomera granice i pronalazi nove puteve. A baš na takvim putevima će vas najlakše pronaći novi korisnici.
Kako izgraditi brend za pet dana
Objavljeno
24.08.2015. 18:01h
→ 01.10.2017. 0:00h
Nekada se prvo pravio plan, pa tek onda razmišljalo o ostvarenju. Nekada je strategija stvarana mesecima.