FOLIĆ O REKONSTRUKCIJI TRAMVAJSKOG MOSTA: Nove četiri trake i tunel od Kameničke do Despota Stefana

Beoinfo
Gradski arhitekta je najavio da je za tunel doneta Odluka o izradi plana detaljne regulacije i rekao da očekuje da će sredinom sledeće godine plan biti usvojen i da će se Stari savski most samo proširiti

BEOGRAD - Kao deo rešenja saobraćaja u Beogradu, pokrenuli smo proces projektovanja rekonstrukcije Tramvajskog mosta koja će podrazumevati dodatne četiri saobraćajne trake, po dve u oba smera, što je predviđeno urbanističkim planovima, rekao je gradski urbanista Milutin Folić.

Prema njegovim rečima, time će veza između starog i novog dela grada biti potpunija i znatno će se smanjiti gužve na postojećim mostovima.

– Ono što je izuzetno važno jeste to što se ne radi most na novoj poziciji, već se širi na postojećoj. U nastavku mosta planira se izgradnja tunela koji će krenuti od Kameničke ulice kod Ekonomskog fakulteta i izaći u zoni Bulevara despota Stefana – rekao je Folić i dodao da će time tranzitni saobraćaj kroz centar grada biti znatno rasterećen jer će građani koji dolaze sa Karaburme, iz Višnjice, Mirijeva i sa Pančevačkog mosta bez prolaska kroz centar grada imati direktnu vezu sa Novim Beogradom.

Beoinfo 
Foto: Beoinfo

On je najavio da je za tunel doneta Odluka o izradi plana detaljne regulacije i rekao da očekuje da će sredinom sledeće godine plan biti usvojen.

Za potrebe realizacije Prostornog plana područja posebne namene uređenja dela priobalja grada Beograda – područje priobalja reke Save za projekat „Beograd na vodi”, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda uputila je poziv za podnošenje ponuda za javnu nabavku usluga: Idejno rešenje rekonstrukcije Starog savskog mosta.

Gradski urbanista je pojasnio da ova nabavka obuhvata izradu idejnih rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta, a po odabiru najboljeg rešenja pristupiće se izradi projekata za građevinsku dozvolu i izvođenje radova.

Raspon postojećeg Starog savskog mosta koji spaja autobusku stanicu i Staro sajmište iznosi 401,2 metra, pri čemu je srednje polje izvedeno kao luk sa zategom. Trenutni poprečni presek se sastoji od kolovoza širine šest metara i služi za mešovit tramvajsko-drumski saobraćaj.

Folić je precizirao da se preko Starog savskog mosta planira saobraćajni pravac u novom profilu, sa obostranim kolovozima sa po dve saobraćajne trake, pešačko-biciklističkom stazom i tramvajskom bašticom, ukupne širine 34 metra.
Zadatak projektanta je da obradi četiri rešenja. Prva varijanta podrazumeva zadržavanje Starog savskog mosta u potpunosti uz izgradnju novih obostranih mostovskih konstrukcija, druga izgradnju novih obostranih mostovskih konstrukcija uz zadržavanje kompletnog gornjeg stroja Starog savskog mosta, treća se odnosi na novu mostovsku konstrukciju uz rušenje kompletnog donjeg i dela gornjeg stroja (ova varijanta podrazumeva zadržavanje luka), a poslednja predviđa potpuno novu mostovsku konstrukciju sa rušenjem postojećeg Starog savskog mosta.

Otvaranje ponuda za izradu Idejnog rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta je sprovedeno 24. avgusta. U slučaju da se dostavljena ponuda oceni kao prihvatljiva, zaključenje ovog ugovora očekuje se u narednih 20 dana.