Džoš Tikel, američki broj jedan strateg za generaciju Y, (kako se popularno naziva generacija rođenih od osamdesetih do dvehiljaditih) uspešno pomaže mnogim kompanijama poput Cliff Bar, Chevy i Green Mountain Energy da dođu do ponekad nedostižne generacije.
Ovo su njegovi saveti koji vam mogu pomoći da bolje razumete mlađe kupce.
1. Saslušajte ih
Da li vaš proizvod radi? Kako oni znaju da radi? Uzimajte izjave i mišljenja. Slušajte povratne informacije i napravite izmene tamo gde je potrebno. Redovno unapređujte svoj proizvod.
Mladi (ali i svi ostali) poštuju kompanije koje poštuju svoje korisnike. Isto tako važno je da znate koje ih emocije vezuju za vaš brend. To možete saznati jednostavno – pitajte ih putem društvenih mreža koje omogućuju laku dvosmernu komunikaciju. Mladi vole da se aktiviraju, komentarišu, učestvuju u anketama. Zato nema razloga da ih ne pitate. Na ovaj način možete odrediti mnogo stvari za vašu kampanju — od boja koje izazivaju određene emocije, stilskih rešenja, slika, tipografije...
2. Za mlade je sve na internetu
Činjenica je da mladi danas sve što žele prvo pronađu na internetu. Većini mladih su telefon, ajped ili laptop non-stop u rukama. A veći deo vremena ih koriste za društvene mreže.
Po podacima Zavoda za statistiku Srbije, 99% mladih između 16 i 24 godine koristi mobilni telefon, a 100% studenata koristi internet. Ispitanici su internet u velikoj meri koristili, sem za traženje informacija o robi i uslugama (79,7%) i za čitanje onlajn novina i časopisa (73,4%) i za učešće na društvenim mrežama kao što su Facebook i Twiter (67,6%).
Ovo govori sasvim dovoljno o tome koliko je nužno da budete prisutni na internetu, a to uključuje sajt, Facebook, Twitter, Instagram i slične društvene mreže. Ono što treba da znate jeste da se ne možete na svim društvenim mrežama jednako oglašavati. Da biste sebi olakšali, izaberite jednu platformu, maksimalno dve. Kreirajte snažan i konzistentan brend i sadržaj objavljujte po jasno isplaniranom rasporedu.
3. Mladi vole onlajn kupovinu
Kao što voli sve da nađe na internetu, tako ova generacija voli i onlajn kupovinu. Većina ih koristi eBay, a uglavnom kupuju proizvode koji su na popustu. Ne morate da imate sopstvenu veb stranicu da biste im prodali proizvode (iako bi to bilo idealno). Iskoristite mogućnosti koje nude Amazon, eBay ili Etsy. Koliko su kod nas popularni Kupindo, kupujem-prodajem i slični lokalni veb sajtovi opšte je poznato.
4. Koristite gerila marketing
Stvar je vrlo jednostavna – mladim ljudima stvari vrlo brzo dosade. Stoga morate privući njihovu pažnju i izazvati oduševljenje marketinškom kampanijom. Kampanja kompanije za proizvodnju glasnih zvučnika i pojačala Klipsch je pravi dokaz za to. Sa porukama „Prestanite da kupujete loše zvučnike, to je sramotno" i „Izluđujemo komšije još od 1946." njihova kampanja namenjena mladima postigla je odlične rezultate.
Ipak, osim standardnih kanala marketinga, možete koristiti i gerila marketing. Gerila marketing obično funkcioniše zato što mladi ljudi vole interakciju s brendom. Na taj način možete podstaći i njihovu interakciju u stvarnom svetu, a ne samo na internetu.
Ako želite da savladate tehnike kojima ćete privući i zadržati potrošače, da steknete znanja i veštine koje će vam omogućiti da na najbolji način prenesete poruku svojoj ciljnoj grupi, pravo rešenje jeste specijalizacija u domenu marketinga.