Međunarodni dan pismenosti

VERBIĆ ZADOVOLJAN: Manje dece napuššta šškolu, ali brine funkcionalna pismenost!

Foto: Beta Zorana Jevtic
Kada merimo funkcionalnu pismenost, mnogi naši đaci i kad završe školu ostaju nepismeni i ne mogu da budu korisni članovi društva

BEOGRAD - U Srbiji je sve manje dece koja napuštaju školu a broj nepismenih manji je nego ranije, izjavio je danas, na Međunarodni dan pismenosti, ministar prosvete Srđan Verbić.

"Formlano govoreći, imamo napredak kada je u pitanju broj dece koja napuštaju školovanje, tu smo bolji od većine evropskih zemalja i imamo razloga za zadovoljstvo", rekao je Verbić.

Međutim, kako je istakao ministar prosvete, ono čime ne možemo da budemo zadovoljni jeste nivo funkcionalne pismenosti. Kako je rekao, kada merimo funkcionalnu pismenost, mnogi naši đaci i kad završe školu ostaju nepismeni i ne mogu da budu korisni članovi društva.

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Srbija, zato, kako kaže, ulaže sve veće napore u funkcionalno obrazovanje odraslih. Trenutno imamo 73 škole širom Srbije u kojima se realizuje program za osnovno obrazovanje odraslih i uključeno je oko 6.000 polaznika. Uglavnom su u pitanju pripadnici marginalizovanih grupa ili oni koji su iz zdravstvenih razloga propustili da redovno završe osnovno obrazovanje, a u međuvremenu su poželeli da se vrate i završe osnovnu kvalifikaciju, rekao je Verbić povodom Međunarodnog dana pismenosti i istakao da mora još mnogo da se radi na motivaciji odraslih da se više uključe u programe celoživotnog učenja.

Verbić je najavio da će do kraja godine biti raspisan konkurs za javno-privatne ustanove za obrazovanje odraslih.

Ustanove koje nisu državne škole, poput radničkih univerziteta, centara za dodatno obrazovanje, mogu da akredituju programe i da njihove diplome budu priznate kao kvalifikacija koja će polazniku pomoći da nađe mesto na tržištu radne snage.

Verbić je najavio da će uskoro biti završen rad na izradi Nacionalnog okvira kvalifikacija, što bi, između ostalog, trebalo da dovede do toga da sledeće godine imamo veći broj odraslih koji žele da se vrate u školu i nadoknade propušteno.