„Ajfon“ je neprikosnoven, Epl TV i „ajped“ još uvek gušteri

Rojters
Uz održavanje vodeće pozicije u sektoru pametnih telefona, „Epl“ ulaže napore da i svoje druge proizvode stavi u sam vrh svetske prodaje, što mu dosad nije pošlo za rukom

„Epl“ (Apple) radikalno menja svoj Epl TV i „ajped“, dve proizvodne linije čija je prodaja podbacila u odnosu na „ajfon“ u poslednjih nekoliko godina, a želi i da odagna sumnje u vezi sa preostalim potencijalom sektora pametnih telefona, njegovog vodećeg sektora.

Veći „ajped“ sa ekranom od 12,9 inča - uključujući futrolu sa tastaturom i olovku od 99 dolara - lansiran je zajedno sa modelom „ajfon 6S“ i novim set-top boksom za Epl TV, koji sadrži daljinski osetljiv na pokret, aplikaciju Siri za glasovno upravljanje i Ep stor (App Store).

Izvršni direktor Tim Kuk (Tim Kuk) odlučio je da dokaže da ima prostora za inovacije na zasićenom tržištu pametnih telefona nekoliko nedelja nakon što je Epl“ prijavio rast od 35 odsto kada je reč o broju prodatih „ajfona“ u poslednjem kvartalu.

Prodaja „ajfona“ u Kini porasla je za 75 odsto prošle godine, rekao je komentarišući rastuću zabrinutost investitora nad „Eplovim“ izgledima kada je reč o delu sveta koji mu donosi najveći rast prodaje.

Kako bi oživeo prodaju u SAD, „Epl“ je takođe predstavio novu šemu finansiranja koja će omogućiti njegovim najvernijim korisnicima da svake godine dobiju napredniju verziju ovog uređaja i dodatno osiguranje za 32 dolara mesečno. Ovaj potez je usledio nakon što su američki mobilni operateri prestali da prodaju telefone po subvencionisanim cenama, ali analitičari kažu da bi ovo moglo predstavljati značajan izvor stalnih prihoda za „Epl“.

„Kako održati ovakav uspeh? Pitali su me to u nekoliko navrata“, rekao je Kuk povodom rasta prodaje „ajfona“.

„Iako možda deluju poznato, mi smo promenili sve kod ovih novih ‘ajfona’.“

Predstavljeno kao „nova multitač generacija“, novo „3D tač“ (3D Touch) korisničko okruženje detektuje stepen pritiska na ekran „ajfona“ kako bi stvorilo nove prečice, kao što su „zavirivanje“ u elektronsku poštu i direktan prelazak na selfi kameru.

Dok kućište nije mnogo promenjeno, unutrašnja poboljšanja uključuju novu kameru, brži čitač otiska prsta i ubrzani A9 procesor.

Džef Blejber, analitičar u „CCS insajt“ (CCS Insight), kaže da uprkos tome što nudi samo postepena poboljšanja, „Epl“ je mnogo puta dokazao da iteracija donosi uspeh kada iza nje stoji „Eplov“ brend i ekosistem.

„’3D tač’ je inovativni dodatak koji pruža poboljšano korisničko iskustvo po kome se ‘ajfon’ razlikuje od jednolične kategorije pametnih telefona“, rekao je on.

„Iako su manje važni od ‘ajfona’ za finansijske rezultate, ‘Eplovi’ najkrupniji potezi u pogledu novih proizvoda rezervisani su za ‘ajped’ - koji je u poslednje dve godine beležio pad prodaje - i Epl TV.“

„Ovo je budućnost televizije, koja dolazi sad“, rekao je Kuk otkrivajući „Eplov“ treći pokušaj da dominira dnevnim boravkom nakon prvog lansiranja njegovog set-top boksa još 2007.

Iako „Epl“ sledi primer kompanija „Gugl“, „Amazon“ i „Roku“ nudeći aplikacije, glasovne kontrole i univerzalne pretrage koje skeniraju sadržaje različitih provajdera, popularnost „ajfona“ podrazumeva veću podršku programera mobilnih aplikacija.

„Sa 11.000 programera i tvOS ugrađenim u iOS, ‘Epl’ može da potisne TV koristeći svoju snagu na polju mobilnih uređaja“, rekao je Blejber. „Sadržaj za emitovanje ostaje izazov.“

Uz cenu od 150 dolara, tvOS, novi operativni sistem za TV uređaje, zasnovan je na operativnom sistemu iOS i poseduje različite aplikacije kao što su Netfliks (Netflix) i HBO na zahtev, igrice „Ratovi zvezda“ (Star Wars) i „Gitar hirou“ (Guitar Hero), pa čak i aplikacije za elektronsku trgovinu poput „Er Bi-En-Bija“ (Airbnb) i „Gilta“ (Gilt).

„Epl“ je takođe unapredio svoju viziju toga kako tablet računari treba da se uklope u poslovni život, polako se krećući ka idejama koje je prvi osmislio njegov zakleti rival „Majkrosoft“ (Microsoft), dok se u isto vreme trudi da oživi oslabljenu prodaju svog nekada inovativnog „ajpeda“.

Na prezentaciji prošle srede čelnici kompanije predstavili su novi „ajped pro“ (iPad Pro) sa većim ekranom, kao i olovku za pisanje po ekranu i tastaturu koja se može odvojiti od futrole - dodatnu opremu koju je kompanija ismevala kada je prvi put predstavljala „ajped“ kao jednostavan, osnovni uređaj sa ekranom osetljivim na dodir.

Stiv Džobs (Steve Jobs), čija je puristička vizija imala značajnu ulogu u stvaranju prvog „ajpeda“ lansiranog 2010. godine, jednom prilikom je rekao za uređaje drugih kompanija: „Ako vidite olovku, uprskali su stvar.“

Prihodi od prodaje „ajpeda“ pali su za 24 odsto u prvih devet meseci „Eplove“ poslednje fiskalne godine, navodeći kompaniju da ponovo razmotri mogućnosti ovog uređaja, naročito za kancelarijske radnike, koji su ga sporo prihvatali. „Epl“ je takođe zaključio partnerstvo sa kompanijama IBM i „Sisko“ (Cisco) u želji da se postara da se ovi gedžeti bolje uklapaju u tradicionalne korporativne informacione tehnologije.
Profimedia 


Tim Bradshaw - San Francisko
Richard Waters - San Francisko