POČINJE OBNOVA: Pijace će postati turističke atrakcije

Dragana Udoviči
Bezbednost hrane je na prvom mestu. Od Kalenić pijace nameravamo da napravimo bečki Našmarkt, od Skadarlije Bokeriju u Barseloni, a od Palilule roterdamsku pijacu

BEOGRAD - Novi tržni centar „Depo“ na pijaci Ðeram spreman je za otvaranje, pijacu Banovo brdo očekuje rekonstrukcija u najskorijem roku, dok se proširenje kapaciteta planira na pijacama Borča i Vidikovac, najavljuje generalni direktor JKP „Gradske pijace“ Ivan Sočo.

U planu je uređenje i adaptacije pijace Novi Beograd i dela pijace Smederevski Đeram, a direktor Sočo obećava da će od beogradskih pijaca napraviti turističke atrakcije.
- Imamo velike planove kad je reč o rekonstrukciji i reorganizaciji većine pijaca u gradu. Pijaca treba da bude institucija, da bude zatvorena i pod krovom. Sanitarno-higijenski uslovi moraju biti zadovoljeni, a to sigurno ne možemo na zarđalim tezgama pod otvorenim nebom. Bezbednost hrane je na prvom mestu. Nameravamo da od Kalenić pijace napravimo bečki Našmarkt, od Skadarlije špansku Bokeriju u Barseloni, od Palilule roterdamsku pijacu, a od Senjaka pijacu Merkado de San Migel u Madridu - kaže Sočo i dodaje da mu je želja da turisti po dolasku u Beograd hrle da obiđu pijace.

JKP „Gradske pijace“ je od 2014. s Ivanom Sočom na čelu i novim menadžmentom postiglo rekordan uspeh.
- Za prvih 100 dana poslovanja zaustavljene su sumnjive nabavke i ušteđeno mnogo novca. U prvih sedam meseci bavili smo se konsolidacijom poslovanja, trudili smo se da ispravimo nepravilnosti u poslovanju, napravili smo uštede i krećemo sa investicijama. Ove godine ostvarena je dobit 90 odsto veća nego prošle godine, a sve smo to uspeli domaćinskim i odgovornim poslovanjem. Za prvih sedam meseci ostvarili smo neto dobit od 116 miliona dinara, što je 89,49 puta veće od celokupne dobiti u 2013. godini, odnosno 313,85 puta veće u odnosu na 2012. godinu - kaže Sočo i dodaje da u mrežu pijaca desetinama godina nije ulagano ništa.

Preduzeće je u tokom prošle i ove godine pokrenulo akcije „Razgovarajte s direktorom i izložite svoj problem“ i „Ja znam ko proizvodi moju hranu“, koje su donele velika poboljšanja u poslovanju.

(J. P.)

Učestali napadi na direktora
PAKUJU MI AFERE ZBOG UŠTEDA

- U poslednje vreme primećujem sve više napada na mene, kao i na novi menadžment preduzeća. Ima ljudi kojima se sad ne sviđa što više nema rasipanja novca na sve strane. Ako preduzeće sad ostvaruje takve očigledne uspehe, zašto bi bilo ko bio zabrinut?! Pokušavali su da mi nameste mnogobrojne afere, ali ništa od toga nije istina. Napravili smo neverovatne uštede i svi to znaju - kaže Ivan Sočo.