BEOGRAD - Na sednici Gradskog veća usvojen Pravilnik o tarifnom sistemu u javno - linijskom prevozu putnika na teritoriji Grada Beograda.
Razlog za izmenu Pravilnika je to što se umesto dva nezavisna tarifna sistema, ITS1 i ITS2, uvodi jedinstveni integrisani tarifni sistem sa četiri tarifne zone. Takođe, ovim pravilnikom biće smanjene cene karata.
- Kao što smo i obećali, od 1. oktobra građani će se voziti gradskim prevozom po cenama koje su umanjene od pet do 40 odsto. Ovo smanjenje cena će najviše osetiti građani prigradskih naselja, koji su do sada bili diskriminisani. Nismo mogli da dozvolimo da naši sugrađani iz tih delova grada i dalje plaćaju nerazumno visoke cene prevoza - rekao je gradonačelnik Mali.
On je dodao i da će građani uskoro imati više mogućnosti za plaćanje prevoza.
- Građani će uskoro moći da prevoz plate putem mobilnih telefona, ukoliko na primer zaborave bus – plus karticu, kao i preko platne kartice na validatoru u vozilu- istakao je Siniša Mali.
On je napomenuo i da se na celoj teritoriji grada uvodi vremenska karta, koja je do sada bila samo u zoni ITS1. Uvode i dnevne karte za četiri zone, a do sada su važile samo u zoni ITS1. Izmene pravilnika će se primenjivati od 1. oktobra, dok će plaćanje platnim karticama biti kasnije uvedeno. Cenovnik će se primenjivati od 25. septembra kada počinje prodaja mesečnih dopuna za mesec oktobar.
Gradonačelnik je podsetio da je prošle nedelje raspisan javni poziv za izbor privatnih autoprevoznika, koji će voziti građane narednih deset godina, kao i da je neophodno da svi autobusi imaju bežični internet, video nadzor, klima uređaje, brojače putnika, i da budu crvene boje, kao što su građani izabrali. Takođe, do kraja oktobra stiže nabavka novih 30 autobusa, nakon čega će grad pokrenuti nabavku za još 20 solo autobusa i pet električnih.