Ma kako da je uticao na komunikaciju i poslovanje, internet nije izmenio osnovna načela biznisa. Ona su formulisana mnogo pre digitalne ere, a veštine koje ih prate nikad ne zastarevaju. Navodimo nekoliko osnovnih veština.
Komunikacija
Pre bilo kakvog pokretanja biznisa morate prodati ideju. Tu dolazi do izražaja vaša sposobnost da smisleno argumentujete. Ovaj talenat može plasirati i ideju koja je problematičnog kvaliteta.
Kompjuterski sistemi su tu da skrate vreme i obezbede informacije, ali ništa ne može da zameni dobru prodaju. Koliko god da se pouzdate u digitalna pomagala, ne zaboravite da je samo u direktnoj komunikaciji moguće privoleti svoje pretpostavljene da podrže vašu inicijativu ili predlog.
Postavljanje ciljeva
Nema tog biznisa koji, koliko god da je automatizovan, bez vizije daje rezultate. Jasna vizija daje fokus iz koga proizlaze prave aktivnosti. Samo precizno definisani ciljevi vode ka ostvarenju vizije. Bilo da planirate da osvojite svet i izgradite imperiju ili da na vreme poplaćate račune i skuvate ručak, biće vam potrebno da prvo postavite ciljeve.
Odlučnost i upravljanje vremenom
Aplikacije su tu da uštede vreme, ali ne mogu vam reći kako da se organizujete. Doneti odluku odmah jeste jedna od ključnih veština. Da biste prekinuli premišljanje, morate imati odlučnost i hrabrost, jer greška može povući posledice, ali štedi vreme koje neproduktivno preterano promišljanje i analiza oduzimaju.
Delegiranje.
Bez obzira na talenat i obrazovanje, pojedinac ne može samostalno da ispuni viziju, bez ičije pomoći. Sposobnost da se okružite darovitim ljudima koji čine da i vaše sposobnosti dolaze do izražaja, a istovremeno završavaju posao na vreme jeste posebna poslovna vrlina. Ne zaboravite da je Stiv Džobs na tome izgradio imperiju.
Veštine prezentovanja
Vešto predstavljanje vaših ideja povećava i kredibilitet i popularnost. Onlajn konferencije olakšavaju prezentovanje i čine ga dostupnijim, ali utisak koji ostavljate u direktnom susretu traje duže i neuporedivo je ličniji i intenzivniji.
Preduzetnički duh
Nema te stvari koja će se uraditi sama od sebe. Treba preuzeti inicijativu i rizikovati. Izaći iz zone komfora. Ali ne plašite se, jer preduzetništvo je vrlina koja se stiče. Sa njom se čovek ne rađa. Za preduzetništvo je potreban trening. Informacione tehnologije ne mogu doneti odluku za vas, ali vam mogu pomoći u sagledavanju mnoštva faktora koji utiču na njeno donošenje.
Građenje dobrih odnosa
Iako su društvene mreže nenadmašni alat za sticanje kontakata, one nisu dovoljne za njihovo održavanje. Negujte svoje odnose s klijentima i partnerima u realnom svetu i oni će vam ostati verni. Takođe, za dobru sliku o vama ili vašoj kompaniji potreban je kvalitetan PR.
Inovativnost
Čak i u potpuno automatizovanom okruženju mašta predstavlja jedini način dolaska do novih načina da se posao unapredi i kreira vrednost. Nove ideje ne dolaze od mašina, ma koliko napredne one bile. Nove ideje će uvek biti vezane za kvalitetne ljude.
Učtivost i poštovanje
Uzajamno poštovanje među kolegama i partnerima čini obavljanje posla prijatnim i dostojanstvenim. Ton komunikacije bi uvek trebalo prilagođavati klijentu ili partneru, ali nikada ne treba dozvoliti da se pređe granica dobrog ukusa i profesionalnosti.
Ma kako dobronameran bio, vaš mejl može biti protumačen pogrešno. Digitalna komunikacija neretko izgleda hladno, iako ne mora biti takva. Jedino se srdačnost ličnog kontakta ne može lažirati.
Fleksibilnost i agilnost
Otvorenost za nove ideje, promenu okruženja i preuzimanje odgovornosti oduvek je bila poželjna osobina. Malo toga se promenilo u digitalnom svetu. Kako se tehnologija neprestano menja, i profesionalci moraju biti spremni na promene.
Neke veštine ne zastarevaju. Vremena se menjaju, ali parametri za uspeh ostaju isti. Ne gubite ljudske kvalitete iz vida. Zato ako želite da se bavite biznisom, razvijte ove veštine i radite na sebi na pravi način. Neka digitalni alati budu servis i podrška za ostvarivanje vaših ideja.
Poslovne veštine koje ne zastarevaju
Objavljeno
18.09.2015. 15:29h
→ 01.10.2017. 0:00h
Pre bilo kakvog pokretanja biznisa morate prodati ideju. Tu dolazi do izražaja vaša sposobnost da smisleno argumentujete