VESIĆ NA ADI CIGANLIJI: Spremamo trajno rešenje za Čukarički rukavac

Nebojša Mandić
Mi smo uradili nešto da se problem reši u narednih godinu do dve u smislu da omogućimo vlasnicima čamaca da mogu da izađu iz Rukavca i bez problema pristupe Savi a sada je naš posao da taj problem rešimo trajno, rekao je Vesić

BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić rekao je danas, prilikom posete Čukaričkog rukavca na Adi Ciganliji, da je trenutno rešen problem i da građani svojim plovilima mogu da koriste rukavac, ali da je neophodno naći trajno rešenje na čemu se već radi.

"Taloženje mulja iz Topčiderske reke u Čukarički rukavac je urgentni problem koji postoji više godina i decenija. Mi smo uradili nešto da se problem reši u narednih godinu do dve u smislu da omogućimo vlasnicima čamaca da mogu da izađu iz Rukavca i bez problema pristupe Savi a sada je naš posao da taj problem rešimo trajno", rekao je Vesić.

On je novinarima rekao da se na tome radi i da će se raditi u narednom periodu. Kako je istakao, Direkcija za građevinsko zemljište pokrenulo je javnu nabavku za uređenje celog korita Topčiderske reke da bi se rešio problem. On je istakao da Institut Jaroslav Černi predviđa otvaranje određenog broja brana kako bi se mulj zaustavio i problem rešio na način prihvatljiv ekologiji.

"S druge strane Direkcija za građevinsko zemljište raspisaće nabavku i sa Institutom Jaroslav Černi ćemo pokušati da rešimo trajno problem Čukaričkog rukavca. Ima različitih ideja, a jedna je da se ispod Ade provuče cev koja će spojiti Savu i Rukavac koji će tako postati protočan a neće više biti stajaća voda zbog čega se mulj taloži", rekao je Vesić.

Gradski menadžer je rekao da je cilj da Rukavac postane ono što treba da bude - mesto gde će građani imati svoje čamce i veslački klubovi svoje mesto. Gradska sekretarka za privredu Tijana Maljković rekla je da je prošle godine izdvojeno 11,5 miliona dinara za sređivanje tog dela ali da trajno rešenje još uvek nije nađeno.

Ona je podsetila da je u avgustu pre Karnevala brodova odvojena dodatna sredstva koja su omogućila prolaz plovila. "Odvojili smo tokom rebalansa nova sredstva za JKP Beograd vode kako bi mogli do kraja godine i naredne dve godine da održavaju, kako ne bi bilo dodatnih problema", rekla je Maljković.

Direktor JP Ada Ciganlija Žarko Šormaz rekao je da je uređenje rukavca preduslov da desetogodišnja ideja grada, JP Ada Ciganlija i Parking servisa, da se napravi moderna i ozbiljna marina za 1.000 plovila. Navodeći da je projekat marine spreman on je izrazio očekivanja da će se vrlo brzo to sprovesti u delo. "Sadašnji kapcitet je 400 plovila ali poslednjih godina zbog problema taj broj smanjio", rekao je Šormaz.