Mlađi Beneton preuzeo modnu imperiju

Sedamdesetšestogodišnji Beneton Senior unapredio sina na poziciju predsednika, a on će ga savetovati

TREVIZO - Lučano Beneton, osnivač istoimene modne imperije, postavio je na njeno čelo svog sina Alesandra, pred kojim je sada zadatak da ponovo digne na noge posrnulu kompaniju, poznatu po kontroverznim reklamnim kampanjama.

Sedamdesetšestogodišnji Beneton Senior, koji je modnu kuću osnovao pre 47 godina zajedno sa svojom sestrom i dvojicom braće, na sastanku akcionara unapredio svog sina sa mesta potpredsednika na poziciju predsednika upravnog odbora "Benetona", dok će on ostati u kompaniji kao savetnik, prenela je agencija AFP.
"Alesandro Beneton će predvoditi evoluciju kompanije u vreme stalnih promena na tržištu, što dodatno komplikuje dužnička kriza", navodi se u saopštenju.

U gotovo pola veka postojanja, modna kuća "Beneton" je izrasla u giganta i sada ima oko 6.000 prodavnica u 120 zemalja. Međutim, poslednjih godina se suočila sa oštrom konkurencijom novijih modnih lanaca kao što su H&M i "Zara", kao i sa posledicama krize u evrozoni i rastućim cenama sirovina poput pamuka.
Tako je 2011. godine neto profit "Benetona" pao za čak 28 odsto na 73 miliona evra, uz istovremeni pad prihoda od jedan odsto na dve milijarde evra.

Po preuzimanju kormila kompanije, 48-godišnji Alesandro, diplomac američkog Harvarda i muž nekadašnje skijašice Debore Kompanjoni, moraće da donese teške strateške odluke, uključujući i onu o mogućoj prodaji dela imovine.

Pored toga, kompanija "Beneton" će se povući sa milanske berze kako bi istoimena porodica mogla da preuzme potpunu kontrolu nad njom.

"Napuštanje berze i ulaganje u nas same i budućnost grupacije jasno pokazuje našu posvećenost, odlučnost i nameru da prebrodimo ova komplikovana vremena", izjavio je Alesandro.

On je dodao da će se kompanija, u nastojanju da poveća prihode, okrenuti tržištima u razvoju, uključujući Indiju, Rusiju, Tursku, centralnu Ameriku, Južnu Koreju i Tajvan, kao i da nekoliko godina neće isplaćivati dividende.
Foto kampanje pod nazivom "Ujedinjene boje Benetona", koje je snimao italijanski fotograf Olivijero Toskani, ukazivale su na želju modne kuće da promoviše toleranciju, antirasizam i multikulturalizam, a obezbedile su joj svetsku slavu.