NOVI TARIFNI SISTEM OD SUTRA U BEOGRADU: 4 zone i jeftinija karta za prigradska naselja

Bus Plus
Prva zona će obuhvatati uži centar Beograda, druga šire gradsko područije, treća opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke, a četvrta opštine Lazarevac i Mladenovac. Zone će biti obeležene različitim bojama i to prva crvenom, druga narandžastom, treća zelenom i četvrta plavom

BEOGRAD - Novi, integrisani tarifni sistem u gradskom saobraćaju Beograda stupiće na snagu sutra, a on predviđa četiri tarifne zone za sve vrste karata i prevoz koji će biti jeftiniji i do 40 odsto za stanovnike prigradskih naselja.

Prva zona će obuhvatati uži centar Beograda, druga šire gradsko područije, treća opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke, a četvrta opštine Lazarevac i Mladenovac.

Zone će biti obeležene različitim bojama i to prva crvenom, druga narandžastom, treća zelenom i četvrta plavom.
Izmenama tarifnog sistema građanima se omogućava da istom kartom koriste i linije "Laste" i GSP-a, bez doplate.

Nova cena mesečne karte za vožnju u zoni 1 za zaposlene biće 2.990 dinara, a dosadašnja iznosi 3.275 dinara.

Mesečna karta za zone 1 i 2 ostaće ista - 3.275 dinara, a toliko će koštati i mesečna karta u zoni 3 umesto dosadašnjih 3.900.

Mesečna karta za zone 1, 2 i 3 biće 3.890 dinara, umesto 5.298, a za zone 3 i 4 3.890 umesto 7.044 dinara.

Mesečna karta za sve četiri zone bice 4.990 umesto 7.740 dinara.

Ukoliko se voze samo u zoni 1 studenti i učenici će ubuduće plaćati 1.090 dinara, a u zonama 1 i 2 - 1.120 dinara.

Cena za njih za prve tri zone je 1.410 dinara, a za sve četiri zone 1.730 dinara.

Mesečna cena markica za nezaposlene u prvoj zoni koštaće 1.090 dinara, u prvoj i drugoj 1.120, u prve tri zone 1.890, a u sve četiri zone 2.490 dinara.

Na celoj teritoriji grada uvodi se vremenska karta, koja je postojala samo u zoni ITS1, a uvode se i dnevne karte za četiri zone, iako su do sada važile samo u prvoj.

Vremenska karta od 90 minuta u zonama 1 i 2 koštaće 89 dinara, zonama 1, 2 i 3 179 dinara, a u sve četiri zone 269 dinara.

Ukoliko se koristi samo u trećoj ili četvrtoj zoni cena vremenske karte je 89 dinara, umesto dosadašnjih 97 dinara, a ako se koristi u obe zone onda je 179 dinara.

Karta kupljena kod vozača za prvu i drugu zonu koštaće 150 dinara, za prve tri zone 300, a za sve četiri 400.

Takođe, karta kupljena u vozilu samo za treću ili samo za četvrtu zonu će koštati 150 dinara, a za te dve zone 300.

U noćnom saobraćaju, od ponoći do četiri ujutru, karta u prvoj zoni biće 150 dinara, a u prvoj i drugoj 210 dinara.

Bus Plus 

Nepersonalizovana plastična kartica, čija je cena 250 dinara i rok važenja tri godine, može da se kupi na više od 2.000 prodajnih mesta širom grada, koja su obeležena oznakom BusPlus. Prilikom ulaska u vozilo, karticu je obavezno prisloniti na uređaj za validaciju.

Tom prilikom na njoj će biti upisana vremenska karta, koja važi 90 minuta od momenta validacije, a kredit na kartici se umanjuje u zavisnosti od izabrane zone. Zona se bira na validatoru neposredno pre prislanja kartice.

Kartica se obavezno validira prilikom svakog presedanja, a ukoliko je poslednje validiranje u 89. minutu od prve validacije, karta važiti do kraja te vožnje.

Bus Plus 

Ako se prilikom prve validacije ne izabere zona u koju se putuje, u memoriju kartice će biti upisana karta za zonu u kojoj se vozilo nalazi u trenutku validacije.

Tom karticom može se platiti prevoz za više osoba. Od 1. oktobra 2015. tom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu.

Bus Plus 

Papirnom karticom moguće je platiti neku od dnevnih vremenskih karata. Kupuje se na kiosku i važi od trenutka kupovine. Košta 40 dinara, na šta treba dodati i cenu dnevne vremenske karte u zavisnosti od izabranog broja zona i perioda važenja: jedan, tri ili pet dana.

Prilikom kupovine korisnik bira period važenja i zone u kojima kartica važi.

Na karticu može da bude upisana samo dnevna vremenska karta kojom korisnici plaćaju uslugu prevoza za unapred definisan period: za jedan, tri ili pet dana.

Kartica mora da se validira prilikom svakog ulaska u vozilo kako bi bila ispravna prilikom kontrole.