Saveti za menadžere digitalnih medija

Kako da uspešno promenite vašu digitalnu strategiju

Mali timovi mogu da pomognu celokupnom poslovanju jedino ako se usredsrede na rešavanje poslovnih problema

Berni Borhes je osnivač i izvršni direktor digitalne agencije „Find and Convert“. Borhes je pomogao stotinama malih i srednjih preduzeća da poboljšaju svoj model socijalnih strategija i tako utiču na rezultate celokupnog poslovanja.

„Iz svega toga naučio sam kako prelazeći od toga da budete samo prisutni na društvenim medijima do toga da imate precizan plan za društvene medije možete postati efikasniji u poslovanju“, navodi Borhes.

On je, inače, i voditelj digitalne TV emisije „The Social Business Engine“, koja ga je učinila veoma važnim profesionalcem za male i srednje kompanije koje imaju cilj da razviju svoj uticaj putem društvenih medija. U intervjuu za portal „Social media strategies summit“, Borhes je podelio neke od saveta zahvaljujući kojima kompanije mogu da rastu uz pomoć dobro razvijene poslovne strategije za korišćenje društvenih medija.

Da li treba da se razlikuju strategije upravljanja stubovima kompanije kod velikih i malih timova koji se bave društvenim medijima?

Veličina kompanije je važna. U vrlo malim kompanijama nije realno da postoji zaposleni za svaki segment društvenih medija. Teret pada na menadžera društvenih medija, odnosno digital medija menadžera. U većim kompanijama, sa više stotina ili hiljada zaposlenih, svi stubovi poslovanja treba da imaju svoje mesto, to jest zaposlene koji se bave njima. Velikim marketinškim sektorima, a posebno onim za društvene medije, teže je da se povežu na nivou na kom se povezuju dve osobe. Zato je važno da svaki zaposleni razume kako da se uključi i poveže sa proizvedenim sadržajem koji dele i stvaraju ostali zaposleni.

Kako se ponašanje potrošača promenilo u poslednjih nekoliko godina?

Potrošači danas mnogo više učestvuju u digitalnoj komunikaciji nego što su to činili pre pet godina. Potrošač se takođe može mnogo brže žaliti na uslugu zahvaljujući neprestanom pristupu internetu putem pametnih telefona. I zato današnji potrošač očekuje hitnu reakciju.

Brendovi koji slušaju kupce i angažuju se da odmah reaguju na njihove komentare i predloge u mnogo boljoj su poziciji za osvajanje lojalnosti i poverenja potrošača. Čak i problemi i pritužbe, kada se na njih odgovara brzo i na ljudski način, mogu biti korisni za kompanije. Postoje primeri brojnih brendova koji znaju da pretvore upravo one koji se žale u svoje nove verne klijente.

Kako možemo iskoristiti to znanje u poboljšavanju odnosa sa kupcima putem digitalnih medija?

To zapravo počinje sa načinom razmišljanja. Počinje sa razgovorom o poslovnim strategijama kompanije, zatim razmatranjem toga kako se kultura i tehnologija društvenih medija mogu integrisati u posao i podržati strategiju. Sve to mora da počne od rukovodećeg sektora kompanije, a onda se širi i na sve druge sektore. Da bi se internet i sve digitalne platforme i servisi iskoristili u službi marketinga i komunikacije sa potrošačima, važno je da menadžeri digitalnih medija, poznaju sve specifičnosti digitalnih medija, znaju koje su prednosti i kako da te prednosti iskoriste za poboljšanje poslovanja kompanije.

Da li smatrate da manji timovi koji se bave društvenim medijima imaju nešto nepovoljniji položaj u planiranju ili sprovođenju strategija?

Da. Ali, ako mali tim može efikasno da iskoristi moć zaposlenih, zajedno sa potporom izvršnog i vodećeg sektora, mogu da se ostvare neverovatni rezultati.

Šta mogu mali timovi koji se bave društvenim medijima da nauče od svojih klijenata?

Društveni segment poslovnog uspeha je kao putovanje. To je proces sazrevanja. Realnost je da za većinu kompanija to putovanje mora da traje od tri do pet godina. Ono takođe često zahteva pomake u kulturi poslovanja. Zaposleni moraju da budu uključeni. Mali timovi mogu da pomognu celokupnom poslovanju jedino ako se usredsrede na rešavanje poslovnih problema. Vlasnici preduzeća često ne brinu i ne žele da brinu o merenjima i statistikama. Njih zanima samo da dobijaju i zadržavaju kupce. Postavljanje pitanja putem društvenih medija o tome kako može da se poboljša poslovanje i zadovolje kupci pravi je put da se u tome i uspe.

Ako želite da postanete stručnjak za kreiranje sopstvenih kanala komunikacije, ali i da naučite kako da na što kreativniji i efikasniji način iskoristite postojeće medije, poslušajte ove savete i nastavite da se obrazujete u ovoj sferi.